Ortodoxia de ieri si „ortodoxia” de astazi

Sfantul Nicodim Aghioritul

Prea Sfintite Stăpâne si dumnezeescule Patriarh a toată lumea, Aducătorul acestei scrisori [1] , care este de origină din Ungaria (adică Transilvania) si are Botezul (sau mai bine zis desbotezul) fiind molipsit de întinăciunea latinilor, vine prin mijlocirea mea, către Înalt Prea Sfintia voastră, cerând călduros să fie Botezat cu botezul Bisericii noastre de Răsărit. Deci atât el, cât si eu – ne rugăm de a voastră inimă următoare lui Hristos si apostolească, ca să trimiteti întărit prin ordin scris oficial pe numitul Monah nemonah (adică fără darul călugăriei) către Duhovnicul Român Părintele Grigore din Mânăstirea Pantocreator. Căci acela fiind de acelasi neam si de aceeasi limbă cu dânsul poate ca să-l învete si să-l înoiască cu botezul nostru, precum el însusi si eu ne rugăm mai mult lui Dumnezeu ca după alte cereri de mântuire să aibă si călătorie usoară, să fie călăuzit la Tronul Prea Fericirii voastre si să aleagă calea cea bună spre folosul a tot norodul Crestinesc. Pentru aceasta, cerându-vă Rugăciuni, rămân socotindu-mă  cel mai mic dintre slugile voastre.

(ss) Nicodim

Iata cum se proceda in trecut ! Cei care nu aveau botezul ortodox , stabilit de sfintele canoane , erau botezati pentru a fi primiti in randul Bisericii !

Sinodul local de la Cartagina din anul 256 a hotarat odata pentru totdeauna ca ereticii nu au botez , ca nu cumva recunoscandu-le botezul , aceia sa indrazneasca a socoti ca au si biserica si atunci orice incercare a aducerii lor la Biserica Domnului nostru Iisus Hristos sa fie zadarnicita .

Insa in vremurile noastre , ortodoxia oficiala ( World ortodoxy cum o numea vrednicul de pomenire parinte Serafim Rose ) si-a dat mana nu spre a respecta sfintele canoane insuflate de Duhul Sfant , ci spre  a incuraja ereticii .

In loc sa catehizeze credinciosii cu sfintele canoane , care dau esenta credintei noastre ortodoxe , apostatele „biserici” locale s-au imbulzit sa recunoasca „tainele” ereticilor cu care participa cot la cot in miscarea ecumenista !

O „realizare” concreta este documentul ecumenic [2] elaborat si adoptat în ianuarie 1982 la reuniunea comisiei „Credinta si organizare” din Lima (Peru). Acest document – „Botezul. Euharistia. Slujirea.”, în engleza abreviat „B. E. M.” – are drept scop elaborarea unui acord între toate „bisericile” C.E.B.(consiliul ecumenic al „bisericilor”).  În chestiunea celor trei Taine: Botezul, Euharistia si Preotia, ultima dintre care este substituita abil prin termenul mai general „Slujirea” (Ministry), probabil ca din cauza problemei delicate pentru protestanti, privind succesiunea apostolica a ierarhiei, care le lipseste, desi ei se încumeta sa sustina ca documentul elaborat la Lima „se bazeaza pe credinta apostolica”. În capitolul II al documentului la care ne-am referit se afirma propriu-zis urmatoarele: „Profesând în comun credinta apostolica, bisericile ar fi ajuns la recunoasterea reciproca deplina si integrala a botezului, euharistiei si slujirii”.

…………………………………………………………………………………………………………………………………

Cel mai trist e faptul ca, în timp ce bisericile reformiste au adoptat o atitudine destul de retinuta fata de B.E.M. (!!!), în rândul ortodocsilor acest document ecumenic si-a gasit adepti care detin functii foarte înalte. Patriarhul ecumenic Dimitrie s-a grabit, înca pâna la adunare, la 3 martie 1983, sa faca o declaratie, în care afirma ca în documentul cu pricina „Biserica Ortodoxa a descoperit, spre satisfactia ei, numeroase teze ale învataturii sale. ” Pare suspect ca cel mai de vaza ierarh al Bisericii Ortodoxe a trecut sub tacere importanta problema a succesiunii apostolice, al carei purtator el este! Dar „daca sarea îsi pierde gustul, prin ce îsi va capata iarasi puterea de a sara?!” (Mt. 5, 13).

In afara recunoasterii botezului non-ortodocsilor , clericii „ortodocsi” au preluat de la eretici si practici necanonice de celebrare a acestuia .

apostatul „mitropolit” vladimir al  republicii Moldova „botezand” prin stropire

Apostazia si-a croit drum la nivel oficial in „bisericile ortodoxe”, care in loc sa propovaduiasca mesajul ortodox  , in loc de a-i spune ereticului eretic , ii spun frate  , in numele unei  „iubiri crestinesti” naive si  atotcuprinzatoare . Daca in trecut ortodocsii intrerupeau imediat ORICE comuniune cu ereticii , acum li se cere chiar si pomenirea la liturghie a ereticilor , caci altfel „nu avem dragoste” fata de aproapele .

Iar daca in urma acestei mustrari a lipsei de „dragoste” ramanem fermi pe pozitie , suntem acuzati de a iesi de sub „sfanta ascultare” a Bisericii , uitand ca ascultarea se face numai pana la erezie .

Ereticii au parte  numai cu incepatorul ereziilor , tatal minciunii , „botezul” ereticilor fiind in fapt o initiere in „tainele” inchinarii la satan , de la care pleaca toate ereziile .

Domnul Iisus Hristos sa pazeasca ortodoxia curata , acum si in vecii vecilor , Amin !

[1]  scrisoare a Cuviosului Nicodim adresată către Patriarhul Grigorie pentru un monah român din Transilvania, care nu avea botezul adevărat , extrasa din cartea Din Ierihon catre Sion a Sfantului Ioan Iacob Hozevitul

[2]   extras din cartea ORTODOXIA SI ECUMENISMUL , Arhimandrit Serafim Alexiev, Arhimandrit Serghie Jazadjiev

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în erezii, ortodoxie, ortodoxie traditionala, Sfinti ortodocsi ziloti ai traditiei și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Ortodoxia de ieri si „ortodoxia” de astazi

  1. Pingback: Botezul – poarta de intrare în Biserică sau ,,biserica’’ unde nu e Botez, nu e Biserică adevărată sau altfel despre catolicizarea Ortodoxiei oficiale « ortodoxul traditional

  2. Pingback: Botezul – poarta de intrare în Biserică sau ,,biserica’’ unde nu e Botez, nu e Biserică adevărată sau altfel despre catolicizarea Ortodoxiei oficiale | ortodoxul traditional

  3. Pingback: “Marii duhovnici” Cleopa, Arsenie Papacioc si botezul ortodox | ortodoxul traditional

  4. Ioann zice:

    A receptat Biserica acel canon? Să nu facem din Sf. Ciprian un papă.

  5. marin zice:

    Daca te referi la canonul care spune ca ereticii nu au botez,acesta a facut parte tot timpul din credinta ortodoxa .

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s