Cum m-a smuls Sfântul Sava cel Sfințit din mrejele latinilor

Eu, cel cu adevărat nevrednic, am fost cercetat de Sfântul Sava cel Sfințit care m-a smuls de pe calea sinucigașă pe care mă aflam, prins fiind cu totul în plasa ereticilor romano-catolici.

Devenisem din ce în ce mai mâhnit față de neorânduiala perpetuă și harababura pe care o simțeam de când părăsisem Pseudodoxia, adică pe ereticii nou calendariști. Mă trezeam ducându-mă dintr-o jurisdicție în alta care suferea de rupturi interne și de rivalități ierarhice. Totul a fost destul de neplăcut. Totul părea implacabil, ceea ce m-a aruncat în brațele deznădejdii și ale îndoielii cu privire la Ortodoxie ca întreg. Mă hotărâsem într-un final să mă alătur bisericii papistaşe pentru a dobândi o oarecare uşurare. În primăvara anului 2007 am început să particip la slujbele latinilor şi participam la ritualurile de iniţiere creştină pentru adulţi (RCIA). M-am şi spovedit la preoţii lor. În vremea aceasta, un prieten de-al meu, Colin, care devenise ortodox în cadrul Patriarhiei Ecumenice, căzuse din credinţă. Din pricina prezenţei clericilor romano-catolici în altarul parohiilor lor ortodoxe de Paşti în timpul epiclezei, şi din pricina multor altor nebunii ecumeniste petrecute de-a lungul anilor, Colin nu doar că se lepădase de ortodoxie, ci şi de creştinism în general, şi se afla în căutare de wicca, druidism şi alte religii celtice ale strămoşilor săi. În astfel de împrejurări m-a cercetat în timpul somnului, într-o noapte, Sfântul Sava cel Sfinţit…

În timpul somnului de noapte, visând, se făcea că sunt la un moment dat într-un autobuz care circula pe străzile oraşului. În timp ce acesta mergea, eu stăteam şi mă uitam pe fereastră, aflat pe unul din acele locuri de deasupra roţilor de unde poți să te uiţi mai degrabă la fiecare om aflat de o parte şi de alta înlăuntrul autobuzului decât să te uiți afară. Cum mă uitam eu pe fereastră căutându-l cu tot dinadinsul pe Eduard pe străzi spunând ,,Of, Eduard! Ai apucat-o pe drum greșit!”, am auzit la un moment dat aceste cuvinte rostite de cineva din spatele meu care zicea ,,Dar tu, Bob?”

Aici s-au petrecut două lucruri de care nu-mi amintesc să mi se fi întâmplat vreodată în vis și nici nu-mi aduc aminte să fi fost vreodată cu adevărat surprins de ceva într-un vis de noapte. Orice om simte multe emoții în timp ce visează dar un sentiment adevărat de surprindere apare foarte rar, dacă nu chiar niciodată, ca fiind una dintre emoţii. În al doilea rând, nu s-a întâmplat niciodată ca cineva să mă cheme pe nume în visele mele. Este interesant că, în loc de Simeon, am fost chemat pe numele laic cu care mă întorsesem din biserica papistaşă.

M-am întors şi am zărit un bărbat foarte bătrân, cu părul și barbă albe, șezând  pe un scaun lateral, îmbrăcat într-un palton cafeniu. M-am uitat atent la faţa lui iar detaliile erau izbitoare. Am putut zări nişte riduri vagi, iar ochii lui pătrunzători păreau limpezi şi tăioşi, iar culoarea pielii lui părea destul de naturală ca o piele de om, dar avea un fel de strălucire ca de mărgăritar. Pe negândite, ochii mi-au fost atrași pentru oarecare motiv către picioarele lui și i-am văzut picioarele având aceleași detalii și strălucire precum avea fața lui. Picioarele lui, deși foarte curate, erau foarte zbârcite și bătrâne și în picioare purta niște sandale vechi de piele legate într-un fel pe care nu-l mai văzusem înainte. M-am uitat din nou și deși ședea, paltonul lui dispăruse și era înveșmântat ca un preot al Bisericii Ortodoxe, cu siguranţă nu ca un latin. Culoarea veșmintelor era albă în cea mai mare parte. Am observat că în partea de jos a epitrahilului său erau brodate niște scrieri. M-am uitat mai de aproape și am citit clar ,,Sfântul Sava cel Sfințit”.

În stare de şoc, am privit din nou la fața lui și am fost copleșit de sentimente de rușine și de remușcare pentru părtășia mea cu erezia. Nu s-a schimbat nici un cuvânt. Nu era nevoie. Toate argumentele pe care le lansasem împotriva Bisericii Ortodoxe în graba mea nebunească și intenționată de a îmbrățișa doctrinele Romei n-aveau nevoie de nici o combatere. Se topiseră ca niște cătușe de ceară; cu Sfântul Sava de față, am cunoscut ce erau. Am căzut în genunchi şi am plâns mărturisindu-mi apostazia şi laşitatea de a mă fi prăbuşit atât de uşor în faţa greutăţii de a păstra credinţa în zilele noastre care este de fapt, un dar pentru credincioșii Bisericii celei Adevărate, de vreme ce prin aceasta ne dobândim cununile. Cum îmi mărturiseam eu păcatele cu lacrimi înaintea lui, el iradia în tăcere dragoste şi iertare, era acea ,,tăcere vorbitoare” despre care vorbeau părinţii pustiei. Și-a întins apoi mâna dreaptă iar eu mi-am făcut mâinile căuş şi am primit de la el o binecuvântare, iar el s-a ridicat să plece. El a coborât şi a părăsit autobuzul. După ce s-a depărtat de bordură, m-am uitat înapoi după sfânt în timp ce mergea pe stradă, a dat colţul la stânga şi a dispărut.

Am cugetat apoi pentru o vreme la această întâlnire. A fost de la Dumnezeu? Şi dacă da, de ce, din toți sfinții, Sfântul Sava cel Sfințit a fost cel ce m-a cercetat, de vreme ce sunt cu totul nevrednic, și nu spun asta ca o paradă. Mi-am amintit mai târziu că Sfântul Sava fusese el însuși în mrejele ereticilor latini iar trupul său fusese luat la Roma unde rămăsese prizonier vreme de mai multe secole, și doar cu câteva decenii în urmă fusese înapoiat către Sfânta sa Mănăstire aflată în deşert, în afara Ierusalimului. Dintre toţi sfinţii, el e cel ce-ar putea şti despre Roma, şi dacă ar fi existat vreun temei sau mijloc de îmbrățișare sau de a construi vreo ,,apropiere” cu Roma, el ar fi știut-o. Totuşi, în ciuda secolelor petrecute de el printre latini și până în ziua de azi, el nu a recunoscut decât Biserica Ortodoxă ca fiind singura Biserică Adevărată, și că nu poate fi NICI O părtășie cu erezia. A lucra la uniunea cu Roma înseamnă a păși pe o cale greșită. Este îndepărtare de Adevăr, de Biserică, şi de Hristos Însuşi. Calea pe care mă aflam era atât de greşită încât a trebuit să vină la mine un sfânt atât de mare ca Sfântul Sava cel Sfinţit şi să mă smulgă într-un fel care nega limpede existenţa oricărui har la Roma.

Această cercetare mi-a salvat la propriu sufletul de la moartea duhovnicească şi m-a adus înapoi în Adevărata Biserică Ortodoxă (nota traducătorului: cu această denumire, True Orthodox Church se identifică acele biserici tradiţionaliste care s-au rupt de bisericile ,,ortodoxe” oficiale apostate din motive de cădere în erezia ecumenismului, cădere manifestată prin simptome precum: trecerea la ,,calendarul nou”, serghianismul, recunoașterea tainelor ereticilor, etc.). Mai mult, m-a determinat să îmbrățișez suferința pe care cei ce sunt cu adevărat creștini ortodocși în vremurile noastre sunt chemați să o primească din Dragoste pentru Adevăr, pentru că ,,a cărui venire este după lucrarea satanei întru toată puterea și semne și minuni ale minciunii, și întru toată amăgirea nedreptății întru cei pieritori; pentru că dragostea adevărului nu au primit ei ca să se mântuiască.

Şi pentru aceea va trimite lor Dumnezeu lucrarea înșelăciunii, ca să crează ei minciunii. (EPISTOLIA SFÂNTULUI APOSTOL PAVEL A DOUA CĂTRE TESALONICHENI, 2, 9-11).

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul!

Prea Sfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi!

Simeon

Acest articol a fost publicat în adevarata ortodoxie, ecumenism, erezii, ortodoxie necenzurata și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Cum m-a smuls Sfântul Sava cel Sfințit din mrejele latinilor

  1. trifu zice:

    ce vrajeala…..de ce nu i s-a aratat Sfantul cand era in Biserica pe nou daca tot spuneti voi ca nu suntem ortodocsi,sa il intoarca atunci pe stil vechi?
    Vrajeli de stilisti.

  2. marin zice:

    Asta e argumentul tau suprem , „ce vrajeala”?
    Te rag sa iti adaptezi limbajul la unul potrivit celui ortodox . Esti binevenit sa comentezi aici atat timp cat folosesti argumente viabile si un ton potrivit .

Lasă un răspuns

