Interpretarea ocultă a filmului ,,Lebăda Neagră” şi mesajul său pentru lumea show businessului

,,Lebăda neagră este un film de groază intens psihologic înfăţişând transformarea unei balerine într-o ,,lebădă neagră”. Dincolo de faţada ciudată a filmului, există un comentariu adânc despre preţul celebrităţii, jertfa artiştilor şi forţele ascunse în spatele acestei lumi dubioase a divertismentului de înaltă ţinută. Vom arunca o privire asupra simbolismul ocult al filmului şi asupra temelor sale referitoare la latura întunecată a show businessului.

Regizat de Darren Aronofsky, Lebăda Neagră o urmăreşte pe sfioasa balerină Nina de-a lungul căii sale spre succes în lumea exigentă a baletului profesionist. Lebăda Neagră poate fi considerată ca piesă însoţitoare pentru filmul precedent al regizorului, Luptătorul (The Wrestler) care descrie de asemenea urcuşurile şi coborâşurile unei persoane tulburate care lucrează într-un domeniu mai puţin cunoscut al artelor spectacolului: luptele greco-romane. Deşi exploatează teme similare (de exemplu sacrificiul de sine pentru performanţă), lumea în care evoluează Nina şi piedicile pe care trebuie să le treacă sunt diametral opuse celor din Luptătorul. Randy Robinson (,,Berbecul”) este un băiat din clasa muncitoare care trăieşte într-un oraş de muncitori şi trebuie să facă faţă suferinţei fizice cauzate de stilul lui de viaţă. Nina, pe de altă parte, interpretează roluri în lumea rafinată a baletului iar luptele ei se duc în plac psihologic, emoţional şi chiar spiritual.

Atrag adeseori atenţia că marile opere de artă pot fi interpretate în numeroase feluri, depinzând de cunoştinţele şi experienţele fiecărui spectator. Acest film nu face excepţie… există într-adevăr numeroase modalităţi de interpretare a intrigii filmului. Totuşi, prin utilizarea înţelesurilor simbolurilor, este limpede că filmul se referă la multe dintre chestiunile controversate dezbătute pe site-ul The Vigilant Citizen: latura întunecată şi ocultă a celebrităţii, dedublarea, controlul mental bazat pe traumă, crearea forţată a unui alter ego şi altele. Personajul principal, Nina, trece printr-o transformare metafizică – prin venirea în contact cu ,,partea întunecată” a ei – în scopul de a deveni o interpretă mai bună. Această schimbare îi este impusă Ninei de către ,,manipulatorul” ei, adică, în situaţia de faţă, de către regizorul ei de balet. Filmul utilizează aluzii fine la controlul minţii bazat pe traumă pentru a explica formarea unui alter-ego independent în psihicul Ninei.

Deşi Lebăda Neagră este ficţiune, cercetează cu toate acestea realităţile ascunse ale artei şi performanţei de înaltă clasă. Există numeroase exemple de artişti care şi-au îmbrăţişat alter-ego-urile întunecate pentru a-şi duce arta la un ,,alt nivel”… şi mulţi care sunt în cele din urmă consumaţi de către acestea. Ne vom îndrepta privirea asupra elementelor oculte şi de control al minţii din Lebăda Neagră şi vom înţelege cum se leagă acestea de unele dintre realităţile lumii divertismentului profesionist.

Avertizare: Urmează dezvăluiri de mare importanţă!

Expunere sumară a filmului

Lebăda Neagră este o repovestire modernă a baletului clasic al lui Piotr Ilici Ceaikovski Lacul lebedelor. În film, regizorul baletului, Thomas Leroy (interpretat de Vincent Cassel) le prezintă dansatorilor intriga principală a baletului:

,,Ştim cu toţii povestea. O tânără feciorelnică, pură şi încântătoare, închisă în trupul unei lebede. Ea îşi doreşte libertate, dar numai o iubire adevărată poate să rupă vraja. Dorinţa ei aproape că se împlineşte sub forma unui prinţ. Însă, înainte ca el să-şi declare dragostea, geamăna ei desfrânată îl păcăleşte şi îl seduce. Devastată, Lebăda Albă se aruncă de pe o stâncă omorându-se şi îşi află libertatea în moarte.”

Nina, o tânără timidă şi fragilă este aleasă să interpreteze rolul Crăiesei lebedelor şi trebuie prin urmare să o întrupeze atât pe Lebăda Albă cât şi pe Lebăda Neagră cea rea. Dorinţa ei de atingere a perfecţiunii ca şi dansatoare de balet o determină să experimenteze în viaţa de zi cu zi transformarea suferită de Lebăda Albă din povestea baletului. Întâmplările din viaţa de zi cu zi a Ninei ajung să oglindească povestea personajului pe care-l interpretează ca balerină, ajungând în cele din urmă la confuzie şi (pe măsură ce linia dintre realitate şi ficţiune se estompează) la demenţă evidentă.

Folosirea de către regizor a oglinzilor şi a imaginilor oglindite în numeroase scene este o permanentă aducere aminte despre percepţia alterată a realităţii de către Nina. Oglinzile din film sunt adesea înşelătoare iar imaginile reflectate ale Ninei par a avea ,,propria viaţă”. În timp ce Nina e bântuită de Lebăda Neagră, acest alter ego prinde viaţă proprie şi acţionează în afara controlului conştient al Ninei. Vom explica mai târziu cum se leagă asta de controlul minţii bazat pe traumă.

Dacă nu aţi citit şi alte articole de pe acest site,  controlul minţii bazat pe traumă – cunoscut şi sub denumirea de Programare Monarh – reprezintă procesul prin care cineva este supus unei traume intense şi dezumanizări cu scopul de a provoca disociere mentală. Aceasta provoacă o fragmentare a personalităţii sclavului şi îi oferă manipulatorului posibilitatea de a crea o personalitate alternativă care poate fi programată după voie. Unii cercetători susţin că sunt angajate elemente oculte în cadrul acestui proces.

,,Proiectul Monarh  ar putea fi cel mai bine descris ca o formă de disociere structurată şi integrare ocultă cu scopul de a compartimenta mintea în personalităţi multiple într-un cadru sistematic. În timpul procesului se săvârşeşte un ritual satanic, cuprinzând de obicei misticism cabalistic, cu scopul de a ataşa un anumit demon sau grup de demoni corespunzători personalităţilor alternative. Fireşte că cei sceptici ar înţelege aceste ritualuri doar ca modalităţi de a amplifica trauma victimei, negând orice credinţă iraţională că s-ar putea produce de fapt posesiunea demonică”.

–          Ron Patron, Proiectul Monarh

Afiş reclamă pentru Lebăda Neagră. Nina (interpretată de Natalie Portman) este înfăţişată cu o crăpătură pe faţă, reprezentând fracturarea personalităţi ei, un concept şi un simbol important pentru controlul minţii.

Să ne îndreptăm acum privirea spre temele centrale ale filmului.

Nina şi Trauma ei

Nina locuieşte într-un apartament mic din New York împreună cu mama ei, Erica, despre care am putea spune cel puţin că este prea posesivă. Pot fi găsite mai multe aluzii cu privire la controlul minţii bazat pe traumă la mediul de viaţă al Ninei şi la comportarea posesivă a mamei ei.

Dormitorul Ninei. Observaţi fluturii de pe perete, o trimitere la programarea Monarh. Lângă fereastră e un iepure mare alb, simbol pentru controlul minţii provenind de la Alice în Ţara Minunilor – un basm utilizat în programarea sclavilor MK (MK – Mind Kontrolle). Urmărindu-l pe Iepurele Alb, Alice merge dincolo de Oglindă care, în termenii controlului minţii, se referă la starea disociativă a sclavului.

Mama Ninei, fostă balerină care nu a reuşit să devină o stea, se poartă mai mult ca un manipulator din cadrul procesului de control al minţii decât ca o mamă. Ea are probleme evidente de respectare a intimităţii şi menţine un control strict asupra tuturor aspectelor vieţii Ninei. Sclavii Monarh din viaţa reală îşi încep adesea vieţile dificile prin a fi victimele unui abuz ritualic petrecut în propriile locuinţe. Simbolurile legate de controlul minţii din casa Ninei, inclusiv dormitorul ei roz copilăresc, reflectă probabil această tristă realitate.

În fiecare seară, Erica învârte cutia muzicală lângă Nina pentru a face mica balerină să danseze. Acest lucru este destul de simbolic pentru starea de control mental al Ninei.

Erica Sayers, mama Ninei, o dezbracă cu forţa pe fiica ei adultă. Această scenă tulburătoare înfăţişează supunerea totală a Ninei în faţa mamei ei şi face aluzie la ,,familiaritatea” sexuală nesănătoasă dintre cele două.

Alte persoane din viaţa Ninei, părând că îi vânează slăbiciunea şi ,,energia ei de victimă” profită sexual de ea.

Un bătrân pervers face gesturi obscene către Nina în timp ce merge cu trenul. Această scenă stânjenitoare spune multe despre relaţia Ninei cu sexualitatea. Agresorii sexuali au uneori capacitatea de a-i miroşi şi a profita de victimele abuzului sexual.

Prin urmare, mama Ninei şi-a supus fiica la control al minţii bazat pe traumă pentru a face din ea o femeie supusă care ar împlini visele eşuate ale mamei sale. Acest fapt a obişnuit-o pe Nina să disocieze pentru a-şi face traiul mai suportabil, ceea ce face în schimb din Nina candidata perfectă pentru crearea unei personalităţi alternative: Lebăda Neagră.

Scoaterea la iveală a Lebedei Negre

Întorcându-ne la povestea noastră, Thomas, regizorul baletului este în căutarea unei noi stele care să joace rolul Crăiesei Lebedelor. Dansul meticulos al Ninei este perfect pentru interpretarea Lebedei Albe însă ea trebuie să poată interpreta şi pe Lebăda Neagră, rol care cere dansatoarei să fie contorsionată, sexy şi periculoasă. Stilul frigid al Ninei nu se potriveşte Lebedei Negre dar Tomas o alege oricum pentru rolul Crăiesei lebedelor. El ştie că această personalitate se ascunde în ea şi că o va scoate la iveală.

Thomas scoţând la iveală Lebăda Neagră din Nina

La un moment dat, Tomas îi spune Ninei:

,,Perfecţiunea nu se referă doar la control. Se referă şi la dezlănţuire. Suprinde-te pe tine ca să poţi surprinde şi publicul. Transcendenţă. Doar câţiva o au în ei.”

Privind dansul Ninei, el îi spune mai târziu:

,,Ştiam că Lebăda Albă nu ar fi o problemă. Adevărata chestiune ar fi transformarea ta în geamăna ei cea rea”.

Pentru atingerea perfecţiunii, sau în termenii alchimiei, pentru înfăptuirea Marii Opere, Nina trebuie să stăpânească atât binele cât şi răul – lumina şi întunericul. Conceptul ocult de dedublare devine prin urmare extrem de important.

Sarcina lui Tomas este de a crea în Nina un alter-ego nou, agresiv şi plin de sexualitate. Prin urmare, el devine noul manipulator al Ninei în procesul de control al minţii. În timp ce mama ei şi-a ,,programat’’ fiica să fie o balerină supusă care nu se îndoieşte de mama sa (de manipulatorul său), Tomas îi cere să îmbrăţişeze exact atitudinea opusă. El reprezintă ,,marea alianţă”, următorul nivel al programării de tip Monarh.

După întâlnirea cu Tomas, Nina, îmbrăcată în alb îi taie calea unei alte Nine, îmbrăcată în negru. Acest fapt reprezintă simbolic sosirea alter-ego-ului cel nou şi întunecat al Ninei.

Pentru a deveni o Lebădă Neagră, Nina trebuie să poată fi întrucâtva relaxată cu privire la sexualitate, şi chiar să îi placă. Aşa că Tomas îi dă temă de lucru pentru acasă: ,,să se pipăie singură”. Gata să facă orice pentru a deveni o dansatoare mai bună, Nina încearcă să se masturbeze însă mama ei îi provoacă un blocaj. Plăcerea sexuală devine prin urmare o formă de emancipare de sub controlul mamei sale şi de iniţiere a ei în ,,marea alianţă”.

Pe măsură ce Lebăda Neagră devine mai puternică, Nina începe să aibă halucinaţii cu privire la transformări petrecute cu trupul său. Singura persoană care mai poate vedea aceste mutaţii este mama Ninei care, în calitate de manipulator, deţine ,,cheia” psihicului ei. Ea e conştientă de transformarea progresivă a Ninei şi încearcă să o înnăbuşe ştiind că va duce la pierderea ,,fetiţei ei”.

Nina are halucinaţii cu privie la tot felul de tranformări ciudate ale trupului ei. Ele reprezintă apariţia progresivă în ea a Lebedei Negre.

Această situaţie reflectă adevărul urât din spatele abuzului din viaţa reală. Copiii care sunt deja disociativi din cauza abuzurilor părinţilor sunt preluaţi de nişte ,,instanţe superioare” care duc mai departe procesul de programare. În cazul de faţă, Nina este predată lumii divertismentului (cunoscută ca folosind programarea Monarh asupra celebrităţilor) pentru a crea în ea o personalitate alternativă destinată să fie o nouă stea de renume mondial.

Tomas prezentând-o pe noua Crăiasă a lebedelor, Nina

Pentru ca Nina să devină noua Crăiasă a lebedelor, trebuie în orice caz ca cineva să apună.

Beth MacIntyre: Steaua îmbătrânită este dată deoparte

Beth MacIntyre la ceremonia de încoronare a Ninei. Abia aflase că nu mai este ea Crăiasa lebedelor. Este limpede că e nefericită.

Beth MacIntyre (interpretată de Winona Ryder) este steaua predecesoare a companiei de balet. Oricum, ea îmbătrânește și ,,își pierde talentul”. Ca veterană, Beth a trecut deja prin ,,procesul Lebăda Neagră” și, după cum ar zice unii, ea ,,şi-a vândut sufletul diavolului”. Deşi acest târg i-a dăruit ani buni de performanţă uriaşă, într-un final, procesul a distrus-o cu totul. A devenit o persoană înverşunată, încrezută şi plină de ură, care nu mai poate exista în afara Lebedei Negre.

Există în viaţa reală numeroase cazuri de celebrităţi care au parte de aceeaşi soartă. După ce sunt recrutate, programate şi instruite de industrie să devină staruri, sunt apoi brusc aruncate la gunoi şi date uitării. Fiind vătămate psihologic, nemaiştiind cine sunt cu adevărat, starurile căzute cad în depresie, droguri, alcoolism şi chiar sinucidere.

Tomas, care a fost manipulatorul lui Beth (el o numise ,,mica mea prinţesă”,  un declic de declanşare a stării de control al minţii) nu mai are nevoie de alter-ego-ul pe care-l crease în ea. Este oricum imposibil să o mai ,,deprogrameze” ca să nu-şi piardă de tot minţile. Ziua următoare, compania de balet află că fusese lovită de o maşină. Tomas spune:

,,Știţi ce, sunt sigur că a făcut-o dinadins. Tot ce face Beth vine dinăuntru, dintr-un impuls întunecat, bănuiesc că asta o face atât de tulburătoare când o priveşti… atât de periculoasă… chiar perfectă uneori. Dar şi atât de al naibii de distructivă.”

Deci ,,spiritul”, acel alter ego care a consumat-o şi distrus-o pe Beth a fost de asemenea forţa ascunsă din spatele grandioaselor ei performanţe. Publicul a fost dintotdeauna fascinat de interpreţii sensibili şi inspiraţi care i-au impresionat la nivel primar şi visceral. În funcţie de performanţă, acest izvor de transcendență artistică a fost pus pe seama divinității sau a diavolului. Interpreții controversați și deschizători de drumuri au pendulat adesea între splendoare și demență –  captând acea forţă misterioasă drept sursă a măreţiei artistice şi, pe de altă parte, a auto-distrugerii iminente. Oamenii religioşi ar putea spune că această forţă nu este nimic altceva decât posedare de către un spirit; oamenii de ştiinţă ar putea spune că suferinţa psihologică duce la creativitate. Indiferent ce termen foloseşte cineva pentru această ,,forţă”, ea există cu siguranţă şi este captată de unii dintre artiştii cei mai influenţi. Beth a găzduit această forţă şi aceasta a distrus-o cu totul… iar acum se poate transfera asupra Ninei.

Lebăda Neagră preia controlul (Aripi negre şi oglinzi)

Un afiş simbolic de film. Din mica balerină răsare, precum phoenix din propria cenuşă, o uriaşă şi ameninţătoare Lebădă Neagră.

Lebăda Neagră este o forţă artistică splendidă dar distrugătoare spiritual pe care Tomas vrea să o vadă născându-se în Nina. Evident că el ştie despre puterile devastatoare ale Lebedei negre dar nu îi pasă şi nici nu i-a păsat vreodată, ci el urmăreşte performanţa maximă. Îndată ce Nina va fi ,,epuizată” de către Lebădă, el va găsi o altă dansatoare să o înlocuiască. El reprezintă industria divertismenului, care îi manipulează pe artişti să devină Lebede Negre, şi îi aruncă în final la gunoi după ce vor fi pălit efectele Lebedei.

Aripi Negre

,,Forţa” Lebedei Negre este reprezentată simbolic în diferitele scene ale filmului de nişte aripi negre.

La scurt timp după încoronarea ,,Crăiesei lebedelor”, Nina este fascinată de această statuie înfiorătoare. Ea ştie doar puţin că aceasta reprezintă ceea ce este ea pe cale să devină.

Aripi negre pe spatele lui Lili (interpretată de Mila Kunis) în timp ce îi ,,dăruieşte plăcere” Ninei. Aripile negre reprezintă ,,forţa” de care se împărtăşeşte Nina. Aceasta o penetrează, dăruindu-i orgasm, însă luându-i totodată  viaţa în stăpânire.

Nina în finalul interpretării ei ,,perfecte” ca şi Lebădă Neagră. Ea este înfăţişată în treacăt cu aripi negre, simbolizând faptul că a devenit ,,una” cu Lebăda Neagră.

Un alt afiş simbolic. Ciocul falic al Lebădei Negre este arătat aici ca ,,penetrând’’ psihicul Ninei.

Oglinzi

Oglinzile sunt folosite de-a lungul filmului pentru a reflecta simbolic adevărata stare a psihicului Ninei.

Imagine din oglindă înfiorătoare care are o gândire proprie. Nina îşi dă seamă că o entitate totalmente separată trăieşte în ea. Entitatea acţionează cu totul în afara controlului ei. În simbolismul controlului minţii, imaginea din oglindă reprezintă personalitatea alternativă a sclavului programat şi manipulat de către manipulator.

Chiar înainte de marea interpretare a Lebedei Negre, Nina se luptă cu sine însăşi în cabina sa. În timpul luptei dintre Nina şi Lebăda Neagră se sparge o oglindă, reprezentând prăbuşirea graniţelor psihologice care separă ambele entităţi. Prin sfărâmarea oglinzii, Nina devine Lebăda Neagră.

Capodopera şi Sacrificiul

La premiera spectacolului, Nina oferă o interpretare de star. Ea interpretează în mod reuşit pe dulcea şi timida Lebădă Albă şi, la vremea potrivită, este luată în stăpânire de ,,forţă” pentru a deveni Lebăda neagră cea contorsionată, dar tulburătoare. Îmbinând albul cu negrul, binele cu răul, lumina şi întunericul, Nina înfăptuieşte acea Mare Operă alchimistă, calea ocultă către iluminare.

Cu toate acestea, procesul a epuizat-o. Prin îngăduirea posesiunii depline de către Lebăda Neagră, Nina a oferit interpretarea vieţii sale, dar a devenit o persoană cu totul diferită. Tomas şi publicul sunt îndrăgostiţi de Nina şi de Lebăda Neagră – după cum şi prinţul din balet se îndrăgosteşte de geamăna cea rea a Lebedei Albe. Dar aceasta nu este ,,adevărata” Nina. Lebăda Neagră este o forţă distrugătoare cu care nu poate trăi: care o chinuie la nivel fizic şi psihologic. Neputând continua aşa, singura modalitate prin care Nina se poate elibera este să se sinucidă. Şi chiar asta face.

Nina murind la finele interpretării sale. Ultimele ei cuvinte către Tomas: ,,Am fost perfectă”.

Vă aminteşte asta de interpretările de tip sacrificiu de sine ale altor artişti?

Lady Gaga ,,sacrificată” în interpretarea sa de la Video Music Awards 2009.


Lebede Negre din viaţa reală

Beyonce şi Sasha Fierce, un echivalent al Lebedei Albe şi Negre în muzica pop.

Există exemple reale (şi funeste) de artişti geniali care au fost epuizaţi de un rol puternic. Fie s-au auto-distrus, fie AU TREBUIT să moară printr-un sacrificiu ritualic. Să fie Lebăda Neagră un comentariu pentru acest fenomen misterios?

Un exemplu recent de rol auto-distructiv este Joker-ul lui Heath Ledger din Cavalerul întunecat (The Dark Knight).

Oameni apropiaţi de Ledger susţin că rolul Joker i-a pricinuit moartea.

Jack Nicholson l-a avertizat pe Heath Ledger cu privire la rolul ,,Joker”

Heath Ledger a crezut că apariţia din cer a rolului pretenţios al Joker-ului a fost împlinirea unui vis – dar acum unii cred că a fost un coşmar care a dus la tragica lui moarte.

Jack Nicholson care l-a interpretat pe Joker în 1989 – şi care a fost furios că nu a fost consultat cu privire la acest rol înfiorător – a făcut un comentariu obscur la moartea lui Ledger.

,,Ei bine,” le-a zis Nicholson reporterilor miercuri dimineaţă la Londra, ,,eu l-am avertizat.”

Deşi replica sa a fost vagă, nu este nici o îndoială că rolul din filmul desemnat ca ,,blockbuster”-ul acestei veri a cerut un preţ înspăimântător.

Ledger le spusese de curând reporterilor că ,,dormise în medie două ore pe noapte” în timp ce interpreta ,,un clovn psihopat, criminal în masă, schizofrenic, lipsit de empatie…

,,Nu am putut să nu mă gândesc că trupul mi-era istovit dar mintea îmi mergea încă”.

Medicamentele prescrise nu au ajutat, a spus el.

– Sursa: New York Daily News

Un alt exemplu de actor care a murit în circumstante misterioare după ce a jucat rolul unui personaj diabolic şi diform este Brandon Lee din Corbul (The Crow ).

Brandon Lee a murit misterios ÎN TIMPUL filmărilor de la The Crow. Versiunea oficialăa morţii sale este încă larg contestată. Scena în care a murit a fost extrem de simbolică.

Pe lângă aceste două cazuri extreme, există numeroase exemple de artişti care, după ani de zile de strălucire, s-au auto-distrus în mod misterios. Drogurile şi sinuciderea sunt adesea considerate vinovate pentru aceste tragedii dar cine ştie cu adevărat ce i s-a întâmplat lui Jimi Hendrix, Kurt Cobain şi lui Jim Morrison, ca să numim doar pe câţiva?

În concluzie

Lebăda Neagră este un film adânc care poate fi tâlcuit pe mai multe niveluri. Noi ne-am concentrat asupra elementelor de control al minţii ale filmului şi i-am cercetat mesajele referitoare la lumea tenebroasă a show business-ului. Comentariul filmului cu privire la însoţirea lumii divertismentului cu forţe oculte este ceva despre care s-a discutat adesea pe site-ul Vigilant Citizem. Deşi conceptul este dezbătut sau băgat în seamă rareori  de către oameni de rând, cei iniţiaţi în lumea divertismentului adeveresc adesea despre forţele stranii de diferite feluri care lucrează în interiorul industriei.

Prin intermediul transformării Ninei dintr-o persoană sfioasă într-un superstar posedat, spectatorii cunosc latura întunecată a divertismentului. Controlul minţii, manipularea şi imoralitatea se ciocnesc cu succesul şi recunoaşterea. Imboldurile întunecate, dependenţele şi auto-distrugerea se ivesc o dată cu geniul artistic şi splendoarea creativă. Cei care ,,conduc spectacolul” ştiu cum s-o scoată la iveală pe Lebăda Neagră din artiştii în devenire… şi ştiu foarte bine că asta îi va distruge pe termen lung. Şi se simt bine cu asta. Tot aşa cum a fost împinsă în lături Beth pentru a întâmpina pe noua Crăiasă a lebedelor, publicul va întâmpina întotdeauna pe noile staruri ale elitelor cu urale şi aplauze.  Pentru că, după cum spun ei, spectacolul trebuie să continue.

cititi si Simbolismul ocult al filmului ,,Metropolis’’ şi însemnătatea sa în cultura (muzicii) Pop

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în ocultism și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Interpretarea ocultă a filmului ,,Lebăda Neagră” şi mesajul său pentru lumea show businessului

  1. Aurel B. zice:

    In lumea show businessului de toate nuantele, sunt acceptate si promovate numai acele individualitati sterse principial si decazute moral, care prin impactul si influenta asupra publicului larg, dublate de dorinta mereu actualizata a recunoasterii artistului din om sau a omului din artist, accepta propria transformare in simple accesorii, devenind slujitori odiosi si obeisanti ai celor care ii creeaza pentru a impune propria amprenta oculta pe sufetul si chipul omului.

  2. Dulce Deea zice:

    Fascinantă, tulburătoare, teribil de adevărată analiză. Cine este autorul?

  3. marin zice:

    @ Dulce Deea
    Blogul nostru are numai meritul traducerii articolului , pe care l-am preluat de aici : http://vigilantcitizen.com/?p=6223 .

  4. Ana zice:

    Un KKT de film…ce a vrut sa spuna…dibilism…

  5. nicolae nicolae zice:

    o mizerie care nu merita comentata!

  6. nicolae nicolae zice:

    o mizerie care nu merita comentata . . .dar incercand sa transmit acest „comentariu” am constatat ca mi-l respingeti pentruca nu este favorabil filmului .

  7. marin zice:

    @ nicolae nicolae
    probabil nu v-a functionat bine internetul ,sau a fost o eroare tehnica , blogul nostru are comentariile la liber , cu conditia ca limbajul sa fie unul decent.
    Nu se pune problema ca noi sa fim favorabili filmului ; prin acest articol ca si prin altele ne propunem sa aratam cat de vatamatoare pot fi mass-media si show-bussinesul din punct de vedere duhovnicesc .

  8. nicolae nicolae zice:

    1.Cu un titlu aluziv la un magnific balet am fost atras de fapt in capcana unui film porno.Mi-a ramas in memorie imaginea publicului pacalit, parasind sala(nr.6 mall vitan) pe semiintuneric ,in tacere , cu ochii in pamant , rusinat de teapa incasata.Actrita N.Port-man,fara sani si numai oase nu ar fi fost distribuita nici intr-un film porno de mana a 7-a. 2.Filmul este o manipulare psihologica grosiera , o inseilatura dramaturgica de amator.Faptul de a fi gasit pe site-ul Dvs. un comentariu foarte aprofundat m-a derutat.Cineva (preluare http://vigilancitizen.com/?p=6223) analizeaza si interpreteaza in cele mai mici detalii ceva ce nici nu ar merita comentat.Comentariul respectiv este desigur un „promo” deghizat facut de un fan neconditionat al realizatorilor filmului sau sau chiar unul interesat in bussinesul respectiv . 3. Va felicit pentru promovarea ideilor sanatoase ale ortodoxismului si D-zeu sa va ajute in actiunile Dvs. 4. Scuze D-lui Marin si multumiri deosebite.

  9. Pingback: “Lebada neagra” sau alba? « Mugureinflorit's Blog

  10. mugureinflorit zice:

    „Spectacolul trebuie sa continue” dar cu ce pret? Numai Dumnezeu il poate face pe om sa inteleaga pretul vietii lui, platit cu insusi sangele Lui cel sfant. S-a platit deja pentru viata noastra, noi avem doar RESPONSABILITATEA si ONOAREA sa o traim asa cum se cuvine, cu recunostinta fata de Cel ce a rascumparat-o. Atunci cand nu intelegi aceste lucruri, singurul lucru de facut pentru a te „elibera” nu ramane decat sinuciderea.
    Am scris si eu pe blogul meu o interpretare mai mult duhovniceasca a filmului. Pentru cei care sunt interesati, pun si link-ul:
    http://mugureinflorit.wordpress.com/2011/05/23/lebada-neagra-sau-alba/

    Sper sa fie cu folos! Doamne ajuta!

  11. Alex zice:

    Sunteti penibili, cei impotriva acestui film. Probabil impreuna cu cei ce ati plecat din sala ati fugit sa va uitati la capatos pe antena sau sa spargeti niste seminte la scari de blocuri.

    • marin zice:

      Hai lasa tot felul de presupuneri cu ce am fi facut noi , mai bine ai incerca sa argumentezi de ce am fi penibili . Personal nu-i inteleg pe cei care arunca cu jigniri in stanga si in dreapta in cei care nu au aceeasi opinie cu a lor .

  12. adelina zice:

    Exista oameni buni si oameni rai.
    Oameni buni = oameni rai (fura, mint, omoara, inseala,compromis), se sinucid, reusesc.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s