Testamentul spiritual al Arhiepiscopului Serafim de Bruxelles și Europa de Est – „ Fuziunea cu Patriarhia Moscovei este inacceptabilă”

1. Fuziunea noastră cu patriarhia Moscovei , chiar și în condiții asemănătoare cu „autocefalia”  (cu păstrarea drepturilor noastre de autoconducere, de exemplu ), nu este îngăduită. Să ne amintim cuvintele răposatului Arhiepiscop Antonie: „Patriarhiei Moscovei îi este convenabil să ne atragă în dialog cu ea! Însuși scopul dialogului inițiat de Moscova este: compromiterea  vocii  libere și imaculate a Bisericii din Diaspora”.   Şi mai mult:              „ Precum  Stalin a fost nevoit mai demult să-și îndrepte privirea asupra Bisericii (folosindu-se fără scrupule de ea pentru a-şi atinge scopurile politice) la  momentul critic, tot așa patriarhia Moscovei speră acum să se  îmbogățească pe seama autorității noastre duhovnicești”. „Noi trebuie să ajutăm spiritualității rusești, dar nu prin autodesfiinţare (scrisoarea există în arhivele noastre)”.

2. Prin existența noastră independentă față de patriarhia Moscovei, noi aducem și vom aduce folos întregii ortodoxii, dar și patriarhiei Moscovei. Atât timp cât noi existăm, oricât de puţini am fi, patriarhia Moscovei  nu poate să ne ignore. Noi servim drept frână salvatoare fata de  alunecarea ei. Dacă noi vom dispărea, dacă vom fuziona cu ea, mânile patriarhiei Moscovei se vor dezlega în totalitate (lucru care este extrem de vizibil acum, când practică ecumenismul şi serghianismul la cote inimaginabile).

3.Nici nu poate fi vorba despre  „Unificarea  absolută a Bisericii Ruse”.  Acest vis este irealizabil având în vedere generația contemporană. Părintele Lev Lebedev a explicat foarte bine că acum în Rusia nu exista cler dreptcredincios.

4.Judecând după ceea ce vedem și observăm la noi în R.O.C.O.R. multe se rezolvă cu simplu vot majoritar. Ne amintim cum Arhiepiscopul Antonie spunea: când se punea problema canonizării noilor martiri și mai ales a Familiei Regale, între episcopi erau păreri diferite, lucru normal în procesul de deliberare. Când toți au ajuns la un acord de opinii (dar nu prin vot majoritar!), totul a devenit limpede și am trecut la actul canonizării. După cum observăm acum, noi riscăm să mergem după metoda numărării voturilor. Să fie acesta rezultatul influenței unor slujitori ai bisericii sau a unor mireni mai activi, şi posibil al unei propagande și a unei presiuni invizibile din partea patriarhiei Moscovei? Se scapă din vedere că există riscul ca nu toți să purceadă la astfel de acțiuni negândite… Să spunem lucrurilor pe nume: în caz de fuziune cu patriarhia Moscovei  „pe criteriul numărul majoritar de voturi”, dar nu ca urmare a unui acord de opinii, – o să existe riscul de împărțire în mediul nostru (împărţire care s-a şi produs). Deoarece conștiința nu le va îngădui unora să se supună „majorității”. O să apară întrebarea îngrozitoare – cum ne împărțim? În fiecare arhiepiscopie, în fiecare parohie, în fiecare familie… Aceasta sugerează un gând analog:  la noi în Arhiepiscopie sunt mulți preoți și mireni veniți la Ortodoxie din rândul romani-catolicilor. Ei se agață de R.O.C.O.R. , deoarece  toate celelalte jurisdicții flirtează cu catolicii. Dintr-o dată, ne vom pune întrebarea: nu ar trebui să se înmoaie poziţia noastră cu privire la catolici? „Noi am plecat de la ei, dar ei abia așteaptă să se unească cu noi folosind ecumenismul”- o să ni se spună. La fel o să gândească și cei care au părăsit conștient patriarhia Moscovei și au venit la noi: „acum însă ne invitaţi să ne unim cu ei !”  Iată și acest aspect ar fi bine să fie luat în considerare, având în vedere pericolul rezolvării unor astfel de probleme prin metoda numărării voturilor. Să ne gândim și la urmări…

5. Circulă frecvent îngrijorarea, că în viitor existenţa  R.O.C.O.R. pe  bazele canonice anterioare va  deveni absurdă, nereală. Circulara sf. Patriarh (Tihon…) o să-și piardă (deja și-ar fi pierdut) puterea sa având în vedere condițiile schimbătoare din Rusia. Se spune că noi o să fim Ruși doar cu numele nu și că existență. În legătură cu circulara, Sf. Patriarh Tihon nicidecum nu putea să prevadă, cum va deveni poporul rus, și cu ce „diaspora” va trebui să discute. Da, multe s-au schimbat în ultimul timp, și multe se pot schimba. Deci, ce e de mirare dacă ambele  vor mai fi în 5, 10, 20 ani, o generaţie? Studiind istoria ajungem la concluzia că e mai important să ne gândim la momentul actual, nu la ce se  poate întâmpla chiar și în viitorul apropiat.

6. În interviul mitropolitului (Vitalie) se discuta despre o fotografie a mitropolitului Pimen (din patriarhia Moscovei) alături de sataniști. După părerea mea: lăsaţi-i  pe episcopii patriarhiei Moscovei  să se pozeze cu Papa (în Assisi), cu vrăjitorii, cu principalul rabin al New-Yorkului, cu masonii, chiar și cu sataniștii (dacă nu este vorba despre vreun montaj foto). Aceste ipostaze sunt inofensive. Mult mai periculos este când aceeași ierarhi se prezintă ca propovăduitori Ruși, sau când mitropolitul Sankt Petersburgului predică sau scrie în spiritul ROCOR, când patriarhul va îngropa  în luna martie presupusele rămășițe ale Familiei Regale, sau când patriarhia Moscovei se pretinde a fi mult mai monarhică decât însuşi Sinodul Episcopal.

Aici sunt ei mai periculoși! (adică atunci când lupii se îmbracă în haină de oaie e mult mai înşelător decat atunci când lupii se înfăţişează de-a dreptul alături de alţi lupi. Foarte bine surprinsă viclenia ,,ierarhilor” ortodoxiei mondiale!)

Blogul Ortodoxia necenzurată mulţumeşte fratelui Nicolae pentru traducere .

sursa

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în adevarata ortodoxie, ecumenism, ROCA, ROCOR și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Testamentul spiritual al Arhiepiscopului Serafim de Bruxelles și Europa de Est – „ Fuziunea cu Patriarhia Moscovei este inacceptabilă”

  1. anonim zice:

    nu am inteles ce a facut acesta ! caci rocor ul sa unit cu moscova!! el acum este separat de ei???

  2. marin zice:

    ROCR-ul s-a impartit in trei .
    O parte s-a unit cu moscova , una este ROCOR – A , sinodul lui Agatanghel care e in comuniune cu Slatioara , si alta parte este ROCA , care a ramas de sine statatoare , nefiind in comuniune nici cu ortodoxia mondiala , oficiala , nici cu Slatioara .
    Mai multe despre asta poti citi aici :
    https://ortodoxianecenzurata.wordpress.com/2010/12/27/decesul-rocor-ului-sinodul-mitropolitului-agatanghel-si-ecleziologia-ciprianitului-sinod-in-rezistenta%E2%80%9D-1/
    https://ortodoxianecenzurata.wordpress.com/2010/12/29/decesul-rocor-ului-sinodul-mitropolitului-agatanghel-si-ecleziologia-ciprianitului-sinod-in-rezistenta%E2%80%9D-2/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s