Minuni din zilele noastre

 

Din minunile Sfântului Ierarh Spiridon al
Trimitundei

Minuni din zilele noastre

Sfântul ajută un copilaş care nu putea să traverseze un pârâiaş

În octombrie 1989, Evangelos Kosmas, un credincios evlavios şi împodobit cu virtuţi ce vieţuia în Insula Tinos, istorisea următoarea minune mişcătoare săvârşită de Sfântul Spiridon cu el, pe când era prunc.

,,Eram pe atunci un băieţel de 5 ani. La acea vreme, locuiam în satul Kathikaros, pe Insula Tinos. Îmi amintesc o dimineaţă de toamnă când tatăl meu a plecat la o înmormântare în satul vecin Tripotamos, care era la o distanţă de jumătate de oră de mers pe jos de satul nostru. Însă, el nu m-a luat şi pe mine cu sine. Îl iubeam foarte mult pe tatăl meu şi doream să mă ia cu el oriunde mergea, pentru că mă purta pe umerii săi şi eram tare fericit.

De vreme ce tatăl meu a plecat fără să mă ia cu el, am hotărât în taină, fără să spun mamei mele nici un cuvânt, să merg în satul Tripotamos după el. Urmând cărările, am ajuns într-un loc unde era un pârâu mic. Apa era atunci destul de mare, pentru că plouase de curând şi, mic cum eram, nu puteam să o sar. Aşa că am stat acolo şi am plâns, neputând să traversez pârâiaşul.

Stând acolo şi plângând, am văzut un mic paraclis pe malul celălalt al pârâului. Uşa paraclisului s-a deschis şi un bătrân a ieşit şi s-a îndreptat către mine. El purta o mantie grea de lână, care semăna cu mantiile purtate de ciobanii simpli de munte. Pe cap avea o scufie rotundă.

Apropiindu-se de mine, m-a întrebat: ,,Unde mergi, bunul meu băiat ?”

I-am răspuns: ,,Merg la Tripotamos să-l găsesc pe tatăl meu, pentru că el a plecat fără să mă ia cu el, chiar dacă eu am vrut să mă ia”.

Atunci, m-a întrebat: ,,Mama ta ştie că ai plecat de acasă ?”

,,Nu !”, i-am răspuns eu.

,,Nu ai făcut bine plecând de acasă fără să îi spui mamei tale”, mi-a spus bătrânul. ,,Copiii cuminţi le spun mamelor lor când pleacă de acasă. De data aceasta, eu te voi ajuta să mergi la Tripotamos, dar să nu mai faci aşa ceva !”

Îmi amintesc că el m-a luat de mână şi – ca şi cum am fi zburat ! – ne-am trezit pe malul celălalt al pârâului, pe care înainte nu putusem să-l traversez. M-a ţinut de mână vreo 400-500 de metri. Apoi am ajuns într-un loc de unde se vedeau bine satul Tripotamos şi biserica satului. Atunci mi-a spus: ,,Tatăl tău este acum în biserica pe care o vezi de aici. Mergi acolo şi îl vei găsi”.

I-am mulţumit şi i-am sărutat mâna, pentru că mama mea ne învăţase să îi respectăm pe bătrânii noştri. Când i-am sărutat mâna, m-a mângâiat pe cap şi mi-a spus: ,,Mergi acum, cu binecuvântarea lui Dumnezeu. Şi nu uita: când pleci de acasă, spune-i mamei tale”.

După ce mi-a dat din nou acest sfat, am plecat către sat. Înainte de a fi mers prea mult, am vrut să-l mai privesc o dată pe bătrân, care, bănuiam, trebuia să urce dealul pentru a reveni în locul unde l-am întâlnit. Am întors capul, însă nu l-am mai văzut. Dispăruse.

Acest lucru m-a nedumerit, chiar dacă eram aşa de mic, pentru că era imposibil ca cineva să urce pe drumul lung care se întindea în spatele meu într-un timp atât de scurt. În timp ce această nedumerire mă frământa, m-am îndreptat către sat.

Am mers la biserică, unde avea loc încă slujba de înmormântare. După ce m-am uitat un pic în jur, l-am descoperit pe tatăl meu, care şedea într-o strană situată pe peretele din stânga al bisericii. El s-a tulburat văzându-mă şi m-a întrebat ce făceam acolo. În acel moment nu i-am explicat nimic, ci l-am anunţat simplu că sosisem.

Când s-a terminat înmormântarea, am pornit pe drumul către casă. Când am ajuns la pârâiaş şi s-a văzut paraclisul, i-am povestit exact ce se întâmplase. Atunci tatăl meu m-a dus în paraclis, întrebându-mă: ,,Dacă l-ai vedea pe bătrân, l-ai recunoaşte ?” Am răspuns că da.

Sfantul Ierarh Spiridon al Trimitundei

Atunci el a început să-mi arate icoanele, întrebându-mă dacă bătrânul era unul din cei zugrăviţi pe ele. Mai întâi mi-a arătat icoana Mântuitorului Iisus Hristos, apoi pe cea a Sfântului Ioan Botezătorul. Am dat din cap în semn că nu. De asemenea, el mi l-a arătat pe Sfântul Spiridon. Am rămas buimac: ,,Da, acesta este bătrânul. Arăta exact aşa, cu această scufie …”

Sfântul Ierarh Spiridon al Trimitundei

Atunci, tatăl meu a îngenuncheat în rugăciune. Am aprins candela, am tămâiat biserica şi, după ce ne-am închinat la icoane, ne-am întors acasă. Am povestit totul mamei mele. Părinţii mei au socotit că Sfântul Spiridon era sfântul patron al meu. De atunci încolo, am mers în fiecare an la sfânta liturghie la praznicul său şi în fiecare sâmbătă făceam curat în paraclis şi aprindeam candelele. Până astăzi, eu îl socotesc pe sfânt a fi protectorul meu.

În timpul celui de-al doilea război mondial, Sfântul Spiridon îi apără pe cei de pe insula sa

În timpul războiului greco-italian din 1940, vreme de un an de zile, Insula Kerkyra (Corfu) a fost bombardată zilnic de avioanele italiene, dar pierderile au fost minime.

În timpul acestor raiduri aeriene, care nu s-au oprit nici măcar de Naşterea Domnului, lucrurile se petreceau într-un mod foarte bizar. Cu toate că avioanele italiene zburau în mod firesc foarte jos, şi cu toate că Insula Kerkyra nu avea apărare anti-aeriană, în general bombele nu cădeau în oraş, ci departe în mare. Era ca şi cum o mână le dirija într-acolo. Şi când s-a întâmplat ca odată să cadă o bombă în Biserica Sfântului Spiridon într-o zonă care era plină cu femei şi copii, bomba nu a explodat. Nu a funcţionat mecanismul de aprindere.

Cine ar putea rămâne tăcut şi să nu strige: Slavă lui Dumnezeu şi plăcutului Său, Sfântul Spiridon, care nu i-au uitat pe cei aflaţi în nevoi ?

Sfântului nu i-au plăcut niciodată veşmintele prea împodobite

Pe vremea când Insula Corfu era condusă de veneţieni [catolici], ei îl cinsteau pe Sfântul Spiridon pentru ajutorul său. Odată, ei i-au schimbat veşmintele cu altele cusute cu aur. Însă Sfântului Spiridon nu i-au plăcut noile veşminte de aur şi şi-a arătat nemulţumirea. În dimineaţa următoare, veşmintele luxoase au fost găsite lângă raclă, în timp ce sfântul se îmbrăcase în veşmintele sale dinainte, smerite.

Sfântul arată credincioşilor că este mereu alături de noi

În Ierusalim, este o biserică care are hramul Sfântul Spiridon. Într-o zi, nu cu multă vreme în urmă, când a intrat în lăcaş, preotul l-a văzut pe sfânt prin fereastră. După ce Sfântul Spiridon a plecat, chipul său a rămas întipărit pe geamul ferestrei, minune care poate fi văzută şi astăzi în biserica sa din Ierusalim.

Sfântul Spiridon nu este de acord cu schimbarea calendarului

Când Biserica Ortodoxă a Greciei a adoptat reforma calendarului, Dumnezeu a făcut multe minuni prin care să arate că această inovaţie nu este un lucru bineplăcut Lui. O astfel de minune s-a petrecut în 1934 şi a fost consemnată în revistele ortodoxe greceşti ale vremii. Pe 12/25 decembrie, Biserica Ortodoxă îl prăznuieşte pe Sfântul Ierarh Spiridon după calendarul vechi, în timp ce după calendarul nou este Naşterea Domnului.

În dimineaţa zilei de 12/25 decembrie, Episcopul Arsenie al Larisei a sosit la biserică pentru a sluji liturghia pentru praznicul Naşterii Domnului. Dându-se jos din maşină, el a zărit un arhiereu smerit, bătrân cu anii, împodobit cu virtuţile. Episcopul Arsenie l-a invitat să slujească împreună şi să se bucure de praznicul Naşterii Domnului, făgăduindu-i că îl va găzdui.

Arhiereul necunoscut i-a răspuns liniştit că nu ar trebui să prăznuiască astăzi Naşterea Domnului, ci să-l laude pe Sfântul Spiridon. Episcopul de stil nou i-a răspuns plin de mânie şi l-a izgonit supărat. Apoi a intrat în biserică, s-a închinat sfintelor icoane după rânduială şi s-a aşezat pe scaunul arhieresc. În timpul utreniei, la vremea cântării catavasiilor praznicului, episcopul Arsenie a început să se simtă rău şi a intrat în sfântul altar.

Văzându-l că îi este rău, clericii săi s-au îngrijorat pentru el. Starea lui s-a înrăutăţit tot mai mult, el nu a putut să slujească liturghia praznicului, fiind dus la reşedinţa episcopală, unde a murit chiar a doua zi. Această minune i-a înfricoşat pe ortodocşii din Larisa şi ea este încă vie în rândul credincioşilor în vârstă din acest oraş.

sursa : revista Catacombele Ortodoxiei

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în adevarata ortodoxie, calendar stil vechi, minuni, ortodoxie necenzurata, ortodoxie traditionala și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

60 de răspunsuri la Minuni din zilele noastre

  1. Calendarul nu este dogmã – proclamã neîncetat adeptii inovatiei astronomice în Bisericã!

    Bine, nu este dogmã instituitã de Bisericã, însã este parte a Sfintei Traditii mãrturisitã de Bisericã si având aceiasi valoare ca Sfânta Scripturã si Sinoadele Ecumenice, stâlpii de sprijin ai mãrturisirii credintei ortodoxe, si atunci nu devine oare o dogmã nescrisã a Sfintei Traditii!?

    Adoptând un calendar hibrid, când traditionalist când papist, când pe nou când dupã vechi în tinerea unor sãrbãtori, nou-calendaristii se dezmint de mãrturisirea Sfintei Traditii, la ei fiind în acelasi timp zi si noapte, purtati dupã voie în cãpãstrul franc-masoneriei care a fãcut din ei slugarnici sionismului-globalist, vointei înregimentarii bisericilor mega-ereziei ecumeniste!

    • marcel zice:

      @Aurele :calendarul este DOGMA !!Hainele clerului,constructia bisericilor ,ritualul TOT..morala..TOTUL TOTUL este DOGMA caci este de la Dumnezeu !!Asta nu am spus o eu ci doar am citat o ,a fost spusa de Sfintii Parinti!!

    • marcel zice:

      postul este dogma icoanele s dogma ..TOT ce spune Dumnezeu este dogma!

  2. ciprian zice:

    Crestini
    Sa ne rugam pentru intaistatatori nostri ierarhi care sta la carma acestei corabii BOSVR Mitropolia Slatioara ca sa-i invete Dumnezeu sa calauzeasca turma spre Imparatia Cerurilor ca tare grele vremuri mai sunt si multi vrajmasi se ivesc

  3. Stefan zice:

    Ciprian, vom face aceste rugacini ptr.ierarhii nostri,care ne calauzesc pe aceasta mare a apostaziei .Sa le dea Dumnezeu sanatate .Multumin lui Dumnezeu ca in biserica noastra avem ierarhi care poarta cu demnitate aceasta indatorire si nu urmaresc decat sa se pastreze nealterata sfanta credinta Ortodoxa asa cun au primit-o de la stramosi ,asa cum a fost ea predata de Sfintii Apostoli.In contextul zilelor de azi acest lucru se face din ce in ce mai greu.Acest lucru eu cred ca este si cu ajutorul Sf.Ierarh GLICHERIE.

    • Nimic nu provoacã mai mult mânia lui Dumnezeu decât tãierea în bucãti a plinãtãti Bisericii provocând schismele, sau marturisirea ereziilor ce nu sunt decât împotriviri la învãtãtura Bisericii.

      Ierarhii BOSVR sunt cei care intr-un lung sir de compromisuri dintre cele mai grave s-au fãcut pãrtasi la vina schismei kiprianitilor fãrã o singurã referire la acest act in istoria Bisericii, ajungând sa mãrturiseascã public si erezia acelorasi kiprianiti ascunsã multi ani credinciosilor doar pentru foloase bãnesti, o parasinagogã a satanei strivitã de anateme si caterisiri ce marturiseste o Bisericã plinã de întinãciunea ereziei ecumeniste, slujitori cu serghianistii stalinisti, slujire si cu stilul nou, transgresând Legile bisericesti care acum osândesc fãlosii nostri arhierei ce si-au ridicat batjocoritor chipurile si intre sfinti prin biserici!

      De la aceastã realitate de neînchipuit pe timpul Sfântului Glicherie, pâna la aduce osanale iresponsabile acestor arhierei care au ingenuncheat in fata unor schismatici si eretici in vrajmãsie cu Dumnezeu primindu-le fãrãdelegile, atribuindu-le si merite fabricate de o vointã partizanã, este chiar o batjocorire a lui Dumnezeu care si-a arãtat vointa prin sfintii sãi si la Sinodul I Ecumenic cand au fost biruiti ereticii fiind dati pe mâna Satanei!

      Erezie este mãrturisirea de credintã a ierarhilor Slãtioarei prin comuniunea cu schismaticii kiprianitii, nicidecum fiind cea primitã de la Sfintii Apostoli doar pentru calendarul iulian, ei nu au mãrturisit o Bisericã sub întinãciunea ereziei propovãduitã azi satanic de ereziarhul Kiprian!

      Doar sub umbrela vechiului calendar îsi atribuie crestinii Slãtioarei adesea mãrturisirea dreptei credinte, greu fiind de închipuit cã rãtãcitii nostri arhierei si-au asezat pe cap îndoita coroanã a schismei si ereziei care osândeste întreaga Bisericã!!!

  4. Stefan zice:

    D-le Botazatu,am vazut ca in mod sistematic atacati BOSVR.Nu faceti parte din aceasta biserica si nu cred ca este corect sa fiti tot timpul impotriva ierarhiei de la M-rea Slatioara,mai ales ca in eclesiologia BOSVR nu este nimic comun cu ereticii,ecumenistii .Meritul ierarhilor BOSVR este ca nu au creat anumite schisme in iteriorul lor asa cum s-a intamplat in alte biserici surori (din care probabil faceti parte).Comuniunea cu bisericiledin Grecia s-au realizat din timpul cand traia SF.IERARH GLICHERIE,si nu-l puteti acuza de marturisire eretica.BOSVR a avut si are si acum vrasmasi care cauta sa o demigreze,dar intotdeauna a iesit biruitoare,(cu multe jerfe) ptr. ca Adevarul nu poate fi invins.

    • ionut c zice:

      Stefan,
      Sa-ti dea Dumnezeu sanatate eu am avut o rafuiala cu un comentator marcel dupa saccsive, pana azi si cand sa-i arat asta :
      http://www.catacombeleortodoxiei.ro/index.php/component/content/article/28/2467-editorial-nr-18.html ,saccsive ma scos.
      acest marcel nu stiu cine este probabil un securist sau un razvratit daca gresesc i-.mi cer iertare
      cine il cunoaste pe acest marcel si poate sa intre pe saccsive sa-i spuneti sa citeasca acest mesaj

      • marcel zice:

        @ionut c ,eu sant ! ce vrei? sant pe vechi ,dar asta nu inseamna ca clerul BOSV este fara putintza de a gresi ! scrie omule ce vrei ! daca avem vederi deosebite ce sa facem ? mai spune odata ce am gresit?

    • Da, mã asteptam la partizanat, la preferinta impunerii tãcerii, dar nu vãd cui serveste vãlul minciunii si dezinformãrii asezat deasupra adevãrului, apãrarea neconditionatã a ierarhiei care se face vinovatã de schisma si erezia grecilor prin comuniune cu acestia nu este de folos Bisericii, iar când vorbim de neorânduiala canonicã, nu este deloc un atac asa cum invariabil si penibil se afirmã, ci dorinta îndreptãrii din cãderea de acum, mântuirea poporului nefiind în optiune dupã vointa ierarhilor de azi cãzuti în erezia kiprianitilor public si la unison mãrturisitã de mitropolitul Vlasie!

      Dacã amintim de comuniunea cu „bisericile” din Grecia pe timpul Sfântului Glicherie, deja adãugãm o paginã inexistentã in istoria Mitropoliei Slãtioara, singura mentionatã oficial este cea cu Sinodul mitropolitului Kallistos având binecuvântarea Sfântului Glicherie, iar despre cea de-a 2-a cu Sinodul kiprianit schismatic nici mãcar o virgulã, aici ceva nu stã în picioare.

      Mitropolia Slãtioara a iesit biruitoare din multe încercãri, este adevãrat, însã la timpul de azi este denigratã si batjocoritã chiar de propria ierarhie care prin nepermise încãlcãri canonice a adus Biserica la slujirea si împãrtãsirea cu ereticii, fiind pãrtasã la ereziea si schisma kiprianitilor, împãrtãsindu-se si de osânda grecilor, iar noi aprobând tacit sau chiar lãudând faptele ierarhilor devenim co-pãrtasi la învãtãtura sarpelui care l-a alungat pe om de la fata lui Dumnezeu.

      Apãrãm si cinstim ierarhii numai când ei ascultã de Dumnezeu, de legile rânduite in Bisericã, când cuvântul de învãtãturã al Sfintilor Parinti este prezent în trãirea duhovniceascã a Bisericii, când se opun schismelor si ereziilor care despart comunitatea credinciosilor de Hristos, când nu primesc învãtãturi ce pretind cã ereticii ecumenisti sunt parte a Bisericii Ortodoxe ei fiind mai degrabã în trupul antihristului, mãdulare eretice bolnave în Trupul lui Hristos, groaznicã si spurcatã învãtãturã care trebuie sã ne înfricoseze azi când ierarhii nostri împart potirul cu acesti ereticii hulitori de Dumnezeu, sã nu uitãm nici slujirile cu serghianistii lepãdati de Ortodoxie de atâtea ori dati anatemei, însã nu putem impune tãcerea pe criteriul grijei propriei imagini, a falsei aureole care trezeste si roade în noi orgoliul mândriei în relatiile lumesti cu stilul nou uitând de rusinea fatã de Dumnezeu în primul rând, si iata-ne chiar mult îngrijorati cã se vor tulbura unii credinciosi, dar nu sunt oare faptele propriilor ierarhi pe care trebuie mai întâi sã le asumãm deoarece vinovãtia si osânda este a întregii Biserici, si cu hotãrâre sã ne arãtãm dezaprobarea jalnicei situatii canonice a Bisericii!

      Vedem azi cã prima grijã a unor credinciosi ce nu suferã adevãrul este cosmetizarea propriei imagini, argumentarea unor atitudini mai degrabã pãgubitoare decât folositoare Bisericii, trecând cu multã usurintã peste esential nevãzând cauzele rãului, incercând sã rupã doar frunze din pomul nelegiuirii uitând rãdãcinile.

      Hai sã ne supãrãm atunci si pentru cugetãrile sfintilor-proslãvitii lui Dumnezeu, care nu par deloc adeptii tãcerii la neorânduieli dupã traditia Slãtioarei:

      Sfântul Maxim Mărturisitorul;
      A tãinui cuvântul adevãrului înseamnã a te lepãda de el. Bine este sã trãim în pace cu toti, dar numai cu aceia care cugetã aceleasi despre buna credintã ortodoxã. Si este mai bine sã ne rãzboim, atunci când pacea lucreazã conglãsuirea cãtre rãu.

      Sfântul Teodor Studitul;
      Atunci când Credinta e primejduitã, porunca Domnului este de a nu pãstra tãcere. Dacã e vorba de Credintã, nimeni nu are dreptul sã zicã: „Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un cârmuitor? Nici acesta nu doreste sa aibã vreun amestec. Sau un sãrac care de-abia îsi câstigã existenta? … Nu am nici cãdere, nici vreun interes în chestiunea asta. Dacã voi veti tãcea si veti ramâne nepãsãtori, atunci pietrele vor striga, iar tu rãmâi tãcut si dezinteresat!?

      Sfântul Efrem Sirul;
      Vai de cei câti murdãresc sfânta credintã cu eresuri sau încheie vreo întelegere cu ereticii!

      Sfântul Ioan Damaschin;
      Să ne păzim din toate puterile noastre şi să nu primim împărtăşanie de la eretici, nici să le-o dăm acestora, ca să nu ne facem părtaşi relelor lor credinţe şi pentru a nu fi osândiţi împreună cu ei.

      Mai sugerez deschiderea acestei pagini doar pentru a se lua act de „aprecierile” (stârpituri de genul Slătioara) unuia dintre clericii Mitropoliei Moldovei serghianiste cu care Slãtioara a slujit multi ani si are încã destule afinitãti, mitropolitul Vlasie numind legãturile cu KG-bistul Vladimir „lucrare dumnezeiascã”, si atitudinea mea fatã de Mitropolia Slãtioara înaintea aflãrii adevãrului despre kiprianiti.

      http://forum.teologie.net/viewtopic.php?f=10&t=1064&start=20

      Pentru mine subiectul este închis.

    • marin zice:

      Ca sa fim precisi , comuniunea din timpul Sfantului Glicherie a fost facuta cu sinodul Kalistit , din care a facut schismna ulterior (fara motive canonice) „episcopul” Kiprian , cel care de ani buni e in coma profunda .

  5. ionut c zice:

    D-le Botezatu,
    Oare dumneavoastra nu cumva lucrati impotriva Biserici Lui Hristos pe doua fronturi cu o intentie rea s-au fara sa va dati seama:
    1. crestini care sunt din bosvr ascultanduva ne stiind prea multa teologie nu se tulbura? si uite asa se formeaza alte biserici ratacite
    2. sau cei care sunt din bor si ascultanduva pe dumneavoastra oare nu-si fac un gust amar de bosvr.

  6. Nikolai zice:

    Doamne ajuta! In legatura cu saccsiv am fost cenzurat si eu chiar daca era cineva dintre comentatorii lui care ma sustinea pana la urma mi-a sters si comentariile dinainte. E ceva ciudat si totodata caraghios ce se intampla acolo. Acela ori e un zevzec ce nu stie nimic ori cu buna stiinta face un joc murdar, chiar in serviciul masonilor de la conducerea BOR, acela de ai face sa lupte tot sub steagul ecumenist pe asazisii falsi luptatori impotriva ecumenismului adica exact cum scrie in protocoalele inteleptilor sionului. Mult mai de treaba mi se pare „lumea dupa eufrosin” el nu cenzureaza chiar daca e adept declarat al BOR in schimb am intalnit acolo un comentator „thalex” care m-a uimit prin incapatanarea si si ravna de care da dovada de a-i convinge nu numai pe „stilisti” ci chiar pe pseudoconservatorii antiecumenisti ca plinatatea bisericii se va atinge atunci cand ortodocsii se vor uni cu papa. Parerea mea personala (chiar as vrea sa ma insel) e ca acest jalnic „thalex” e platit sa faca acest joc murdar. Pt. cine are timp sa citeasca din gunoiul ce il posteaza pun aici link-ul http://eufrosin.wordpress.com/2012/05/26/anunt-cu-bucurie/ nu o fac pt. reclama ci doar sa arat pana in ce hal pot ajunge unii cu nume ortodox. In privinta ierarhiei BOSV am toata admiratia pt. cei care marturisesc cu adevarat ortodox si datorita carora mai exista ortodoxie in sarmana noastra tara aflata sub ocupatie straina chiar daca eu nu apartin acestei jurisdictii din mai multe motive printre care si distanta. Ca unul ce nu am avut niciodata contact cu absolut nimeni din BOSV fiind nascut in BOR ( nu mai apartin acestor ecumenisti) deci nu am experienta, cred ca comuniunea cu ereticii kiprianiti nu are decat dezavantaje chiar daca schisma nu s-a produs in interiorul ierarhilor pt. ca tin la unitate si nu vor sa ajunga ca grecii totusi duce la aparitia unor jurisdictii straine pe pamant romanesc care nu au comuniune cu Kiprian. Cat de canonice si ortodoxe sunt acele jurisdictii prefer sa las pe altii sa-si dea cu parerea. Pe de alta parte aceasta comuniune alimenteaza neincrederea si debusolarea putinilor credinciosi ce se rup de eretica BOR si vad o scapare in BOSVR. Dupa cum am mai citit pe paginile unora din BOR aceasta comuniune e cunoscuta chiar si in randurile „ortodocsilor” ecumenisti, deci nu cred ca poate fi un secret.

    • marin zice:

      Si eu am fost cenzurat pe saccsiv , desi nu am folosit limbaj jignitor . In comentarii nu am facut altceva decat sa spun adevarul asa cum a fost marturisit de biserica Ortodoxa de-a lungul timpului . Problema e ca ei au renuntat demult la traditie si s-au catolicizat desi sustin sus si tare ca sunt ortodocsi autentici .
      NU mai au nici o sansa din pacate , din cauza mandriei si ravnei fara rost si au ajuns sa „canonizeze” filocatolica si extremista miscare legionara . Sunt mai degraba nationalisti nu ortodocsi .

      • marcel zice:

        @marine,pe saccsiv sant pe bune :niste copii incapatanati! pentru ei lupta cea mai mare este cu cei de stil vechi !! asa ca ce sa mai ducem vorba ,sant si parsivi si perversi si … asta e

      • marin zice:

        Aici ai dreptate , pe sacssiv sunt rauintentionati , e limpede ca lumina zilei , sunt din aceia care tin mai mult la BOR decat la Adevar . Sunt inselati si ar face orice ca sa isi justifice greselile in loc de a le recunoaste si a le indrepta , fiindca asa le sopteste diavolul la ureche.

  7. ionut c zice:

    Nikolai, doamne ajuta frate
    ti-am citit cateva mesaje si-ti apreciez cu cata rabdare si hotarare lupti cu acesti vrajmasi ai Biserici
    si ei tot nu inteleg dar sa stii ca lupta nu este fara rost mai sunt crestini care cauta adevarul si poate i-ti citesc mesajele, Dumnezeu cu siguranta o sa-ti rasplateasca efortul
    Doamne Iisuse Hristoase Fiul Lui Dumnezeu pentru rugaciunile Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu si ale tuturor Sfintilor te rugam ajutane.

  8. ionut c zice:

    Nikolai
    am dat niste mesaje la eufrosin dar nu l-ea postat a ramas tot a lui thalex ultimul.
    eu inainte am fost din BOR acum din BOSVR printr-o minune: sotia mea a avut probleme cu sarcina era sa piarda sarcina de mai multe ori dupa ce sa miruit pe vechi sarcina a mers bine si fetita acum face 3 ani chiar de ajunul Craciunului.
    am incercat sa spun si la alti din BOR chiar rude se uita la tine ca la felul 14
    pe net nu am postat niciodat ca sa ma bag in seama todeauna cand sa adus discutia si cand le spui zice ca esti sectant sau lup imbracat in piele de oaie.
    este greu sa-i convingi doar Dumnezeu poate.

  9. ionut c zice:

    D-le Botezatul nu va suparati, eu cunosc o familie care locuieste undeva in zona deltei au o manastire de maici aproape de ei care apartine de Mitroplia Slatioara si o biserica pe nou, ei merg la slujba la manastirea pe vechi aproape in fiecare zi, sunt niste oameni foarte de treba si primitori, fac milostenii la nevoiasi care sunt in zona, ca sunt destui.
    Cu ei ce se va intampla, se vor duce in fundul iadului?

    • Dupã mãrturia Sfintei Scripturi, planul mântuirii omului începe cu Patriarhul Avraam, asa a gãsit de cuviintã Dumnezeu Tatãl, s-a împlinit prin Dumnezeu Fiul, iar acum se desãvârseste prin Dumnezeu Duhul Sfânt.

      Duhul Sfânt sãlãsluieste numai în Biserica ce are in Capul unghiului pe Hristos, si pentru intregirea unghiului la început a fost poporul evreu care l-a primit pe Mântuitorul, iar azi adevãratii crestini.

      Mântuirea se poate dobândi numai în Biserica cea UNA, SFANTA, SOBORNICEASCA si APOSTOLEASCA, doar in EA sãlãsluieste Duhul Sfânt desãvârsind Sfintele Taine sau alte ierurgii instituite de Bisericã.

      Schismaticii si ereticii sunt rupti de Trupul Tainic al Bisericii care este si Trupul lui Hristos, iar în afara Bisericii nu poate fi închipuitã dobândirea mântuirii.

      Mântuirea este un DAR de la Dumnezeu pentru a cãrui dobândire omul trebuie sã vinã cu trãire si fapte plãcute Domnului, se câstigã deci si prin vointa noastrã nefiind deja asiguratã doar pentru simplul fapt ca suntem într-o Bisericã dreptslãvitoare.

      Insã cum judecata noastrã nu este si a lui Dumnezeu, nu se cuvine sã apreciem noi cine se mântuie si cine se pierde, grija noastrã sã fie urmarea Adevãratei Biserici, trãirea dupã poruncile Domnului, si toate celelalte se vor adãuga nouã.

    • marcel zice:

      @ionut,mai este o judecata a lui Dumnezeu in functie de momentul mortii,adica daca omul este pe drumului luptei de a cauta adevarul .. numai Dumnezeu ca Drept judecator stie daca ar fi trait daca ar fi acceptat sau nu adevarul !!aurel botezatu e cam din topor ,vede doar in fatza si nu poate misca gatul !!

  10. ionut c zice:

    scuzati am gresit trebuia D-le Botezatu, nu D-le Botezatul

  11. ionut c zice:

    Va multumesc ca mi-ati raspuns!
    Mai am o intrebare daca nu va deranjes, la ora actuala unde se afla aceasta Biserica UNA SFANTA SOBORNICEASCA si APOSTOLEASCA in Romania? pentru ca eu cunosc doar Mitropolia Slatioara care este pe vechi.

    • Este gresit sã considerãm calendarul singurul criteriu de apreciere a unei Biserici, doar o privire spre Patriarhia Moscovei care observã vechiul calendar e suficientã sã constatãm cãderea ei în serghianism si ecumenism, iar din nenorocire, si nu o spun fãrã amãrãciune, Mitropolia Slãtioara din cauza comuniunii cu Sinodul în Rezistentã schismatic si eretic, este pãrtasã la vinovãtia acestora, având aceiasi osândã canonicã.

      Sã nadãjduim cã Dumnezeu va rândui îndreptare din acestã nedoritã încãlcare canonicã, crestinii BOSVR trebuind sã facã acum front comun în restabilirea chipului Bisericii pentru care Sfântul Glicherie la un moment si-a pus viata pe altarul de jertfa pentru Hristos, scãpând însã minunat dupã cum bine stim.

  12. ionut c zice:

    D-le Botezatu,
    Am observat la dumneavoastra, sunteti un om serios si va place sa spuneti lucrurile pe fata cu toate astea mie unu nu-mi prezentati incredere pentru ca:
    Am vazut ca a-ti descarcat multe filmulete pe youtube in care vreti sa aratati ca IPS Vlasie si PS Flavian sunt niste masoni notorii, unul din filmulete este acesta:

    aceste filmulete le poate face oricine pentru ca fotografiile care le aratati nu demonstreaza ca sunt facute la una dim manastirile ce apartine de Mitropolia Slatioara sunt facute prea aproape chiar si plancarda acea car este de la UE, acolo scrie doar ca este o manastire din Suceava, oare cate manastiri sunt in Suceava.
    In schimb la acest filmulet (in care este foarte frumos, felicitari) fotografiile se vede foarte clar ca dumneavoastra sunteti intr-o manastire din Muntele Athos:

    Oare nu putea-ti sa faceti si primul filmulet in care sa se demonstreze mai clar ca sunt semne masonice la Bisericile ce apartin de Mitropolia Slatioara
    Sper ca am fost inteles ce am vrut sa spun

    • Liber fiecare dintre noi sã aibã propria opinie si s-o manifeste, nu trebuie neapãrat sã împãrtãseascã convingerile mele pe care le asum deplin si semnez fãrã grija cosmetizãrii propriei imagini, aici vãd iar un copãcel care încearcã sã ascundã pãdurea, hai mai bine sã fim realisti, si dupã ce vom epuiza o anzalizã corectã a problemelor Slãtioarei poate ne vom lãsa încredintati de un adevãr care mai mult în subconstientul nostru nu-si gãseste locul.

      Dacã au fost vãzute acele filmulete pe youtube, curios faptul ca nu s-a retinut prezenta imaginilor în mânãstirea Adormirii Maicii Domnului Bucuresti, însã stiind cã orice imagine poate fi apropiatã si contrastul amplificat inutilã este remarca, si ca sã stabilim exact, panoul UE aflat putin mai jos de intrarea în mânãstire lângã parcare, l-am fotografiat anul trecut chiar în ziua întrunirii Sinodului episcopilor cu preotii când am si discutat cu unii dintre ei.

      Mitropolitul Vlasie vorbea credinciosilor într-o predicã la Bacãu despre introducerea vrãjitoriei în scoli impusã de UE, însã nu pare deloc sã reziste la tentatia banilor celei mai mari Loje Masonice europene, dar sigur plantarea panoului masonic pe pãmântul mânãstirii era una din „obligatiile conventiei” (oare singura?) cu cei mai mari dusmani ai Bisericii!

      Mai detaliat pe aceste pagini în care nu este si mozaicul ezoteric ce nu are loc într-o bisericã ortodoxã, dar mai existã si altele:

      http://pro-orthodoxie.blogspot.be/2012/05/mitropolia-slatioara-in-mreaja.html
      http://pro-orthodoxie.blogspot.be/2012/03/simboluri-franc-masonice-in-manastirea.html#links

    • marin zice:

      Ionut , pancarda respectiva despre care e vorba este in parcarea Manastirii Slatioara si atesta ca a fost facuta cu fonduri europene . Am vazut-o cu ochii mei , si daca chiar nu vrei sa crezi asta , poti sa mergi sa te convingi singur . Nici mie nu imi convine acest lucru , nu credeam ca se poate intampla asa ceva in BOSV , insa aceasta este realitatea .
      Cat despre IPS Vlasie, eu cred ca una zice si alta face .
      Nici nu se compara perioada curenta cu aceea cand mitropolit era IPS Silvestru , te primeau calugfarii la slatioara ca pe Dumnezeu insasi , acum toti fug dupa bani ( cu tristete o spun) , interese si altele lumesti , si parerea mea ca acest curent apostat pleaca exact de la IPOS Vlasie , care oricum sta mai mult la apartament la Falticeni , nu-i mai place viata de manastire . A uitat ca un pastor trebuie sa stea cu oile sale nu sa fuga in comfortul lumesc .

      • marcel zice:

        @marin,ionut c e un copil si momentan confunda omul cu credinta!! el nu stie ca doar credinta e dreapta iar omul mereu inclinat spre a pacatui si se tulbura daca ii spui ca sefii lui gresesc

      • Virgil zice:

        Marin,te rog nu te supara, dar panoul este in afara manastiri si sa facut fara aprobarea IPS Vlasie, deci U.E nu este in M Slatioara ci in afara ei.

      • marcel zice:

        Dragi frati de stil vechi ,sa nu mai ascundem mizeria ca atunci cand va exploda o sa ne faca de rusine! IPS Vlasie a fost ales intr un mod neortodox !!vlasie nu a spus nimic celor care au slujit cu cei pe pe nou sau cu cei ai moscovei !! cand popii slatioarei cer bani la oricine pentru biserica astfel incalcandu se canoanele nimeni nu misca in front !!nu numai la slatioara au venit bani europeni dati d primarie ci si ;a alte manastiri:sf Mina ..asta ie treaba

  13. ionut c zice:

    Cat de frumos ii demasca IPS Vlasie pe masoni aici:

  14. Nikolai zice:

    Am vazut si eu predica asta un pic mai demult, mi-a placut, se vede ca stie sa predice totusi un lucru nu inteleg: el vorbeste credinciosilor ca in alte biserici de duminica biruintei ortodoxiei se citeste sinodiconul iar el nu il citeste, de fapt nicaieri in BOSV nu se citeste, asa am auzit, oare de ce? Eu nu cunosc prea multe despre BOSV pt. ca nu fac parte din aceasta jurisdictie si nu am avut niciodata contact din motivele ce le-am enumerat mai sus. Eu nu indemn pe nimeni nici sa stea nici sa plece din BOSV, fiecare cu constiinta lui. Ar putea sa-mi spuna si mie cineva de ce nu le citesc, ce motiv invoca? Poate exista vreo scuza? Chiar si in unele jurisdictii ecumeniste se citeste si se dau singuri anatemei. Iertati-mi curiozitatea dar poate mai sunt si altii ca mine care ar vrea sa stie.

    • marin zice:

      Din cate stiu eu se sinodiconul se citeste la greci in toate parohiile si in manastiri, la rusi citindu-se doar la liturghiile arhieresti. La romani nu s-a citit nici macar inainte de 1924 .

    • Biruinta Ortodoxiei este Biruinta lui Hristos, a dreptei credinte în plinãtatea ei, Biruinta Adevãrului în lupta cu învãtãturile minciunoase ale ereticilor.

      Printre ierarhii BOSVR se aud justificãri la necitirea Sinodikonului invocând lipsa traditiei, dar si faptul cã nu este de folos credinciosilor.

      Cum sã nu fie de folos credinciosilor când dintre ei se aleg viitorii preoti ce vor fi poate si arhierei, datoria acestora fiind pãzirea Adevãratei Credinte si prin actul pedagogic al condamnarii ereticilor si ereziilor care se rãzboiesc cu Dumnezeu, descurajarea si constientizarea urmãrilor învãtãturii eretice.

      Arhiereii BOSVR nu au nici un reper, toti s-au dat singuri anatemei la hirotonie, au mai cules altele în drum spre Grecia sau Moscova, ei au a lor „ortodoxie originalã” cad si sub anatemele Sinodikonului, ce sã-l mai citeascã, o fac altii în locul lor.

      Scriptura mãrturiseste despre anatemele Sfântului Apostol Pavel peste eretici, si chiar blestemul Mântuitorului peste smochinul neroditor trebuie înteles ca fiind atribuit celor care nu aduc roadã duhovnicescã, celor potrivnici Învãtãturii Bisericii la judecatã Hristos va spune; „plecati de la Mine blestematilor….”

      Prin citirea Sinodikonului multi ar tresãri si s-ar întoarce de la rele cugetãri.

    • marcel zice:

      @Nicolai ,m vlasie nu a vrut sa l canonizeze nici pe Sfantul Glicherie !!! scrie asta si n cartea vietii sfantuli si o stiu toti cei de pe vechi!! el trebuia sa canonizeze si pe altii:david Bidascu,muceniocii ucisi de cei de pe nou … dar el e calu traian !!pentru cine cerceteaza cu atentie va vedea ca e mason cu acte in regula!! M Kiprian la ultima predica de la Slatioara (dupa care a fost drogar si asta se intampla de 6 ani !!) a spus ca m vlasie NU este de la Dumnezeu !!!!

    • marcel zice:

      Nicolai tu crezi ca masoneria nu sia bagat coada si la noi?crezi ca cadea comunismu dac in locurile de us nu erau oamenii lor?pai daca bor e nasoala dracu unde se uita de 100 d ani?

  15. Nikolai zice:

    Da, am inteles. Pt. Ionut: vezi ca ti-a dat „thalex” raspunsul pe Lumea dupa Eufrosin, in total 7 comentarii cred.

  16. marin zice:

    Raspunsul meu era o explicatie pentru Nikolai ; personal nu vreau ca cad in acelasi curent starnit de unii rataciti si inselati din BOR care gasesc prilej sa loveasca in BOSV invocand necitirea Sinodiconului ca argument ce justifica ramanerea lor in BOR , sau arata cumva eu stiu apostazia BOSV …
    Personal cred ca ar fi buna citirea Sinodiconului , ca exemplu al ortodoxiei luptatoare , in antiteza cu ortodoxia umanista a prezentului . Insa nimerit ar fi ca la el sa fie adaugate si alte anateme, precum cea a Episcopului Saffirin , cea impotriva ecumenismului , etc .

  17. Nikolai zice:

    La multi ani tuturor ortodocsilor adevarati cu ocazia praznicului Nasterii Domnului!

  18. Multã bucurie duhovniceascã crestinilor care în adevãr slãvesc azi Nasterea Domnului!

  19. Stefan zice:

    Pentru cei care afirma ca comuniunea Mitropoliei de la Slatioara cu Sfântul Sinod în Rezistență (de Stil Vechi)mai exact cu Mitropolitul Kiprian
    de Orops și Fili este de natura eretica ,va rog sa cititi acest material si sa-mi spuneti si mie care este erezia .http://www.synodinresistance.org/pdfs/2012/11/28/20121128bSchisma_sau_desp%C4%83r%C8%9Bire.pdf

    • Aceasta este o epistolã si nu mãrturisirea de credintã ereticã din “Tezele Eclesiologice” , el decapiteazã aici inovatia calendaristicã schisma si erezia ecumenistã, si nu este decât propriul act de acuzare în primul rând pentru schisma din 1984 fãrã motive canonice întemeiate când se rupe de Biserica florinitilor pe simple motive de mândrie si orgoliu personal, iar consecintele sub care este strivit prin propria nelegiuire chiar el le aminteste:

      • „Nimic nu provoacă mânie lui Dumnezeu atât de mult ca dezbinarea Bisericii”viii.
      • „Nu există nimic mai rău decât de a dezbina Biserica”ix.
      • „Faptul de a produce o schismă în Biserică nu este un lucru rău mai mic decât a cădea în erezie”x
      • „Nici măcar sângele martiriului nu poate șterge păcatul schismei”xi.

      Aparent un anti-ecumenist cu platosã si sabie ridicatã peste draceasca miscare ecumenistã, acest sinistru personaj îmbrãcat într-o hainã cu multiple fete pe care le schimbã dupã interese fiind un cameleon desãvârsit,, un soi de „cal troian” pãtruns în Biserica Traditionalistã a Greciei in 1969, nu este decât un lup în piele de miel ce a sfârtecat din Trupul Bisericii Domnului!

      Chiar dacã acest minciuno-episcop Kiprian care este de plâns pentru tulburarea si dezbinarea provocatã între credinciosii din Grecia si România, azi fãcându-se eforturi pentru îndreptarea a tot ce a lãsat el strâmb în urmã, cu multã abilitate deturneazã aici adevãrata lui mãrturisire de credintã din eclesiologia sa ereticã, pronând un discurs antiecumenist cãtre credinciosi, aparent corect, însã privind peste învãtãtura lui eclesiologicã nu mai este atât de categoric, acolo banalizeazã consecintele ecumenismului, si ca un fiu al neascultãrii dupã gândirea lui bolnavã, o fi ecumenismul erezia ereziilor, dar si ecumenistii sunt parte a Bisericii cu Sfinte Taine valide, însã ca mãdulare bolnave, pânã ce vor fi condamnati numai de un Sinod Ecumenic!

      Hristos si Biserica în imaginatia kiprianitã, au mãdulare bolnave de erezia ecumenistã!

    • marin zice:

      Sfintii Parinti ii numeau pe schismatici si eretici – eretici sunt si kiprianitii care au facut schisma in 1984 de sinodul IPS Kalist .
      In principal erezia intalnita la kiprianiti consta in :
      1 – afirmatia ca ereticii nou calendaristi si ecumenisti sunt in Biserica si au har
      2 – negarea anatemelor date impotriva noului calendar si ecumenismului coroborate cu afirmatia ca numai urmasii sfintilor apostoli pot anatemiza , ei nu ( aici se recunosc ca nefiind urmasi ai apostolilor , neavand puterea de a da anatemei – a lega si a dezlega ) .
      Voi publica in curand un material foarte lamuritor despre erezia kiprianitilor , care lamureste lucrurile si in privinta anatemei .

      • Schisma este mult mai greu de îndreptat decât erezia, si o vedem bine în toate protocoalele ce prind acuma forma între floriniti si kiprianiti la dialogul deja început, într-adevãr Kiprian nu se considerã urmasul Apostolilor, dar atunci al cãrui urmas se considerã el si sinodul lui atunci când mãrturisesc o Bisericã Apostoleascã în „CREZUL”, probabil în conceptia lui numai Sinodul Ecumenic este urmasul Apostolilor, si singurul care poate condamna ereticii, lãsând astfel Biserica pradã ereziei ecumeniste.

        Iar dacã nu se considerã urmasul Apostolilor-si spune un adevãr vãzându-i schisma si erezia, care este oare rolul si rostul lui în Bisericã!?

    • marin zice:

      Stefan , afli cate ceva despre erezia kiprianitilor in articolul :
      https://ortodoxianecenzurata.wordpress.com/2013/01/24/puterea-anatemei/
      Kiprianitii sunt eretici foarte vicleni , pe o parte isi afirma ortodoxia , pe de alta parte sapa invatatura ortodoxa ; viclesugul clasic pentru eretici .

  20. Valerica zice:

    Citat din cartea” Maretia Ortodoxiei” pagina 155 o scrisoare a parintelui Paisie din Sf Munte impotriva papistasilor:
    ”…As vrea sa spun ca exista si a treia tabara in Biserica noastra(se refera la Biserica Ortodoxa Rasariteana). Sunt acei frati care, desi raman fii credinciosi ai acesteia, nu au armonie duhovniceasca intre ei. Se critica unul pe altul si nu se preocupa de nevointele lor. Se urmaresc unul pe altul (mai mult decat pe sinele lor), sa vada ce au spus sau ce au scris ,ptr . ca apoi sa se loveasca fara mila. Raul care se face este mare, deoarece unul ca acesta pe de o parte il nedreptateste pe aproapele lui, iar pe alta parte il si injoseste in ochi celorlalti credinciosi .De multe ori sadeste si necredinta in sufletele celor slabi, fiindca ii sminteste…”

  21. marin zice:

    Vai , ce mare „armonie” duhovniceasca e la oficiali … Asa de mare incat nu cu mult timp in urma patriarhia Ierusalimului a taiat comuniunea cu BOR !
    Asa-i de mare armonia , ca deunazi imi povestea o credincioasa BOR ca prin Ierusalim a ajuns intr-o biserica in care grecii nici nu s-au gandit sa o primeasca, deoarece era numai pentru greci !
    Asa e de mare armonia ca fostul patriarh al Ierusalimului este arestat in chilia proprie primind mancare de la un musulman de frica ca nu cumva actualul patriarh sa-l otraveasca …
    Asa e de mare armonia , ca ati renuntat la ortodoxia si slujiti cu catolicii , ati ridicat anatemele impotriva monofizitilor , impotriva catolicilor, ati recunoscut „harul” anglicanilor din 1937 ( aceia cu „episcopi” femei cu apucaturi sexuale nefiresti) , ca sa fiti in armonie si cu ereticii nu numai cu ortodocsii !
    Dar daca tot ai apelat la cuvintele ( golite de ortodoxie dealtfel) ale parintelui Paisie , iti voi da si eu o mostra de duhovnicie din partea lui :

    „Aici, mai jos, un bătrânel se ruga pentru Diavol. îl durea inima pentru el. îsi zicea în sinea sa: „Făptura lui Dumnezeu este si acesta. Arhanghel a fost, si uite cum a ajuns”. Asadar, se ruga pentru el. în timpul rugăciunii, i-a apărut într-un colt vicleanul, având coarne si mirosind
    îngrozitor, si a început să-i dea cu tifla si să-l ia în râs. Uite asa îi dădea cu tifla, cu amândouă mâinile (si bătrânul mi-a reprodus gestul întocmai)! Diavolul refuză totdeauna căinta.“
    „Bătrânelul“ era însusi părintele Paisie, asa cum avea să mi-o mărturisească altcândva,mai târziu.
    fragment din Marii initiati ai indiei si parintele Paisie

    Iata asadar care este „duhovnicia ” acestor neoatoniti ce sa bat cu caramida-n piept a fi stalpi ai ortodoxiei , si care au parte de o reclama agasanta din partea ecumenistelor patriarhii ale Constantinopolului , romana , s.a. .

    • Noi repere în Ortodoxie, si armonie mare cum ar spune nenea Caragiale!

    • marcel zice:

      @marine ,interesant este ca actualii crestini pun mult mai mult pretz pe ce latra astia:cleopa ,paisie aghirtzaitu,arsene buca.. decat sa citeasca ce spun sfintii ! inclinarea asta spre minciuna este grava! am incercat sa le spun sa citeascxa si ce spun sfintii dar se uita urat la noi..

  22. Valerica zice:

    Marin, te rog frumos sa nu fii suparat.
    Eu sunt din BOSV si sunt in potriva ecumenismului, in potriva actelor biometrice si ma doare cand vad ca se arunca cu noroi in ierarhi nostri care ei sunt impotriva ecumenismului si impotriva actelor biometrice.
    Noi trebuie sa ne rugam ptr ei ca sunt si ei oameni nu diavoli si pot cadea.

    • marin zice:

      Bun , inteleg sa ne rugam pentru cei din BOR sa vina inapoi la Ortodoxie , insa nu inteleg cum de lua ca reper idei din „opera” eretica a „parintelui” Paisie , un mare sustinator tocmai al ecumenistului „patriarh” Bartolomeu al Constantinopolului .

      • marcel zice:

        @marin ,am pentru inceput o intrebare si astept raspuns :sot si sotie in dreapta credinta casatoriti corect .sotul se duce in alta tara si trece la satanisti .casatoria mai e valabila ?

  23. Nikolai zice:

    Valerica e un proaspat venit din Lumea dupa Eufrosin, dupa ce s-a napustit cu citate acolo a gasit de cuviinta sa intre si pe un site exclusiv ortodox. Probabil se bucura ca mi-a dat Eufrosin spam si intra pe aici pt ai razbuna pe frustratii de acolo. Oricum nu se mai putea si cred ca pseudoortodocsii de la „ortodoxia catolica” nu au mai rabdat si au pus mana pe telefon. Asta e o presupunere dar cred ca e posibil. Am simtit cum fierbeau la propriu negasind contraargumente decat niste pareri personale. De fapt mi-am dat seama imediat ce Eufrosin il incuraja pe cititor sa ia cu incredere cipul cantandu-i si o melodie de nani-nani auzita de la vre-un popa ortodox inchipuit cu haina cameleonica. Sa traiesti Eufrosin, asta da lupta antisistem!

  24. Nikolai zice:

    Scuze, nu am citit ultimul comentariu al lui Valerica decat dupa ce am postat primul comentariu, asa ca Valerica atentie! Nu mai lasa impresia ca esti de-al BOR-ului.

  25. Valerică zice:

    Nikolai, pe Lumea dupa Eufrosin am dat acele citate special ptr thalex , ma tulburat cand a spus ca Sinoadele Ecumenice nu au fost ptr combaterea ereziilor.
    Acest thalex se da ortodox dar este catolic si vrea sa-i convinga pe ortodocsi ca ecumenismul este ceva bun, catolici cred ca prin unirea cu ortodocsi constiinta lor nui va mai mustra de erezie
    Nu stiu daca era momentul sa spun pe Lumea dupa Eufrosin ca tin pe vechi.

  26. marcel zice:

    si anul asta cei de pe nou s au facut de TOT rasul !!! Au tinut post in saptamana cu dezlegari !! Dezlegarile sant in cinstea SFINTEI TREIMI!!! Postul lor a fost de 4 zile ! dar lor nu le pasa ca isi mint constiinta cu :popa a zis!! ca si cand ei nu ar avea creier si nu pot judeca nu pot analiza .. le transpira fruntea daca gandesc si nu au prosop curat ..

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s